Pre vás

Nepýtaj sa, čo svet potrebuje, spýtaj sa sám seba, vďaka čomu ožívaš.

A potom choď a rob to.

Pretože, čo tento svet potrebuje,

sú ľudia, ktorí ožili.

Harold Whitman

https://www.youtube.com/watch?v=XD22185zSlA

Verte, že ja vás oživím:)


jankag888@gmail.com

Autorské právo
Články môžete publikovať len s mojim súhlasom
a s aktívnou adresou na môj blog.

Aby si bol krásny, zastav sa: minútu pred zrkadlom, päť minút pred svojou dušou a pätnásť minút pred svojím Bohom. Horatius


nedeľa 29. októbra 2017

Urýchlenie dozrievania paradajok

Keď k nám včera prišiel náš malý múdry vnúčik a videl toľko zelených paradajok, tak mi povedal:
"Starká, to musíš dať k nim jabĺčka, aby rýchlejšie dozreli". On sa už narodil múdry.


Keď som mu včera ukázala vtáčiu búdku, ktorú vyrábam, tak hneď si všimol, že otvory pre vtáčiky sú asi malé. Široké sú dosť, ale na výšku ich treba zväčšiť.
Pre sýkorky by boli dosť, ale drozdíky by s tým mali viac roboty. No tak ho poslúchnem a niečo vymyslím. Už viem aj čo.



Vonku je dnes tak nevľúdne, sychravo, veterno a môj drozdík
čupí pod kríkom.
Veď už ti robím domov, len vydrž kamarát.



Ale vrátim sa k dozrievaniu paradajok. Vnúčik mal pravdu a ja som ju poznala tiež. Ukázala som mu pod paradajkami v krabici jabĺčka. 
Keď si porovnáte obrázky paradajok, tak vidno, že už jedna za druhou dozrievajú. Sú to len dva dni. Tak som zvedavá, kedy dozreje posledná. Či budeme mať z nich aj na Vianoce.


Je nedeľa a koláčik žiaden. Tak sme narýchlo urobili prekladaný s jabĺčkami. Na lodžii na dlažbe stuhne a môžeme papkať. Najlepší je so šľahačkou. 
Je to veľmi jednoduché - jabĺčka obielime, nastrúhame na jemno, dáme do kastrólika, podlejeme vodou a chvíľku dusíme, miešame. Dali sme aj škoricu a klinček pre chuť
a arómu. Už to tu vonia ako na Vianoce. Rozmiešame si zlaté klasy s mliečkom
a cukrom, aj vanilkovým. Vylejeme do jabĺčkovej kaše a miešame, kým puding trochu nestuhne. A potom ešte horúce len prekladáme s piškótami. Prikryjeme alobalom
a dáme stuhnúť do chladničky alebo vonku, už sa dá. No a potom sa už len vyšľahá šľahačka s vanilkovým cukrom a máme pochúťku.


No vrátim sa k pointe urýchlenia dozrievania paradajok. Keď máte domáce jabĺčka 
a idete ich obieliť, tak šupku nezahadzujte. Môžete si ju dať vysušiť a pridávať do zimného čajíku. 
Nám tieto šupky plnia dve úlohy - chystajú sa byť čajom a urýchľujú dozrievanie paradajok. 


Sú Vianoce a takto krásne dozreli posledné paradajky


Nezabudli ste na Akciu 30 % ?


Ak  plánujete robiť rekonštrukciu interiéru, 
idete stavať dom, 
ak chcete na jar zakladať záhradku,
alebo dozvedieť sa o sebe a svojich blízkych
pre život dôležité veci, 
tak neváhajte využiť túto veľkú zľavu.
Môže to byť aj ako prekvapenie alebo darček  pre rodinu 
či priateľov.

Darujem vám 30 %.  

💝💝💝


Budem sa tešiť, keď mi napíšete:   jankag888@gmail.com

                                                                                   Janka


MENU:




Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára