Pre vás

Nepýtaj sa, čo svet potrebuje, spýtaj sa sám seba, vďaka čomu ožívaš.

A potom choď a rob to.

Pretože, čo tento svet potrebuje,

sú ľudia, ktorí ožili.

Harold Whitman

https://www.youtube.com/watch?v=XD22185zSlA

Verte, že ja vás oživím:)


jankag888@gmail.com

Autorské právo
Články môžete publikovať len s mojim súhlasom
a s aktívnou adresou na môj blog.

Aby si bol krásny, zastav sa: minútu pred zrkadlom, päť minút pred svojou dušou a pätnásť minút pred svojím Bohom. Horatius


piatok 27. októbra 2017

Paradajky do Vianoc

Zasadila som len tri priesadky cherri paradajok a oni rodia a rodia. Celé leto a doteraz ich jeme a stále máme nové a nové dozreté. Odložila som si z nich samozrejme semiačka, tak som zvedavá, či aj na budúcu sezónu budú také vydarené. Keď sa vám niečo v pestovaní osvedčí, tak vždy si odložte semiačka. Dobré semiačko je vzácnosť. Je to sila života. A je to náš život. Jedlo potrebujeme.

Dnes som už obrala skoro všetky, lebo sa už dosť ochladilo, bolo by ich škoda.
Doma budú postupne dozrievať a možno aj na Vianoce budeme mať svoje, nie tie dužiny bez chuti.

Štedrosť Božích darov


Myslím si, že sa im darí pre tri podmienky, ktoré som im vytvorila. Slnečné miesto nepočítam, to je samozrejmosť. 

1. Ale paradajky sa majú sadiť do zeme hlbšie a šikmo, dosť šikmo, ako sa len dá, potom majú silné korene. Zo šikmej stonky v zemi vyháňajú korene. 

2. Treba im dať výdatné prírodné hnojivo. Ja som len tak intuitívne našla hnojivo 
v záhradke. Na okrasnej ploche máme čiernu netkanú textíliu a na ňu nasypanú kôru, ktorú bežne dostať v marketoch. Túto kôru pravidelne dopĺňam, lebo sa jej objem zmenšuje. Keď som vrchnú časť kôry odkryla, pod ňou bola kompaktná vrstva už rozloženej kôry. A tak som takéto hnojivo začala pridávať do zeme, keď som išla niečo zasadiť. 

To je príklad krásneho kolobehu v prírode a jeho poznania a využitia, recyklovania. 🔃
Takéto hnojivo som zapracovala aj do zeme, keď som sadila paradajky. 


3. Pri paradajkách mám zasadené levandule. Už som to minule písala, že keď kvitli, tak tam bol denne celý roj včielok. A samozrejme si všimli aj kvietky na paradajkách. 

🐝🐝🐝🐝🐝🐝🐝🐝🐝🐝🐝🐝🐝🐝🐝🐝🐝🐝🐝🐝🐝🐝🐝🐝🐝🐝🐝🐝🐝🐝


A už potom slniečko, dáždik a zalievanie urobilo svoje. Kôru som dala aj okolo nich, aby držala vlhkosť. A pravidelne odlamovala listy, aby sila išla do plodov.

Keby sme nebývali v Nízkych Tatrách, ale niekde v teplých južných krajinách, tieto kríky by asi rodili aj druhý rok 🐫🐬 ☺. Stonky sú rozvetvené a už vyššie ako ja. Musela som nadpájať oporu, pomaly na ne dočiahnem z okna.
Aj mi ich bolo ľúto obrať, ale vonku už nedozrú. Ešte malinké plody som nechala pokusmo, či narastú.

Štedrosť Božích darov



Budem sa tešiť, keď mi napíšete vaše skúsenosti. 
jankag888@gmail.com

                                                                                   Janka


MENU:






Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára