Pre vás

Nepýtaj sa, čo svet potrebuje, spýtaj sa sám seba, vďaka čomu ožívaš.

A potom choď a rob to.

Pretože, čo tento svet potrebuje,

sú ľudia, ktorí ožili.

Harold Whitman

https://www.youtube.com/watch?v=XD22185zSlA

Verte, že ja vás oživím:)


jankag888@gmail.com

Autorské právo
Články môžete publikovať len s mojim súhlasom
a s aktívnou adresou na môj blog.

Aby si bol krásny, zastav sa: minútu pred zrkadlom, päť minút pred svojou dušou a pätnásť minút pred svojím Bohom. Horatius


piatok 20. októbra 2017

Láska a šťastie

Je to niečo neuchopiteľné, a predsa existuje. Všetci do jedného, každý človek, ktorý sa ocitol na druhom brehu života, tak opisuje krásne žiarivé svetlo. Prenádherná žiara, ktorá bola všade, ktorou žiaril každý kvietok, každý strom, všetko všetko bolo prežiarené touto žiarou. Touto prenádhernou energiou. A v tejto žiare, v tejto prenádhernej energii sa každý cítil krásne, naplnený láskou a šťastím.
Tak čo je to láska a šťastie? Je to svätožiara.
Mne sa tiež stalo, že som v noci nemohla zaspať, len som tak polobdela a so zatvorenými očami som videla takúto žiaru. Išla z oblohy, bol v nej veľký otvor so žiarou. Bola som zvedavá, išla som za ňou a keď som už už bola blízko, niekto mnou z duchovného sveta riadne zatriasol, ešte nebol čas ísť ... Len ma tak zlomcovalo a nikto nikde ...

Krásnu žiaru cítime z dobrosrdečných ľudí. S takými sa cítime veľmi dobre, šťastne.
A krásnu žiaru cítime z ľudí, ktorých napĺňa to, čo práve robia.

Veľmi výstižný citát:

Ak pozorujete skutočne šťastného človeka, nájdete ho, ako stavia loď, skladá symfóniu, vychováva syna, okopáva kvety v záhrade alebo hľadá na púšti Gobi dinosaurie vajcia. Určite nebude hľadať šťastie ako keby to bol gombík z goliera, ktorý sa zakotúľal niekde pod radiátor. Nebude sa hnať za šťastím ako za takým, pretože si uvedomuje, že šťastný vlastne môže byť v behu každodenného života plných 24 hodín denne.
W. Beran Wolfe

Na prvý pohľad žijem jednoduchý život. Taký som si vybrala. Zažila som kariérne postupy a už to zažiť nepotrebujem. Čo potrebujem je tá žiara. Krásna každodenná žiara. Už večer sa teším, čo budem robiť na druhý deň. Nie čo musím robiť, ale čo chcem robiť. To je ten bónus za dospelé deti, ktoré sme mali mladučkí.

Pozrite sa napríklad dnes. Bola som v záhradke a sprevádzal ma drozdík. Aj sme si podebatovali.
Mám ich rada, sú spoločenské, prídu k človeku blízko. Vlastne s nami v blízkosti žijú.


Poznáte svíb? Ak potrebujete rýchlo urobiť prírodnú clonu, tento krík rastie rýchlo. Na jeseň zhadzuje lístky a zároveň mení farbu konárov na krásnu červenú. 
Dnes som ho zostrihávala, dala mu fazónu a zároveň tieto krásne červené prúty využijem buď na aranžovanie, alebo možno s nimi oblepím COUNTRY HOTEL pre drozdíky. Mám ho v pláne urobiť. Sľúbila som im to. Vidíte, opäť sa teším, že ho budem robiť. 

Alebo pozrite sa sem. Je pomaly november a mne paradajky stále kvitnú a rastú, kvitnú a rastú. 


Už je menej slniečka, tak ich trhám oranžové a doma na stole krásne dozrejú. Pred dvomi dňami som odtrhla a už aké sú červené. Tie zelené som odtrhla dnes a o dva dni budú zrelé. Nie je to radosť?


Túto moju stavbu už poznáte. Z malého vyschnutého kríka som urobila 
CHROBÁČIK HOTEL ✮✮✮✮✮   😊

Schválne som nechala z kríčka trčať takého ježka, aby sa tam nedostali vtáčiky. 


Dnes som im z nastrihaných prútov ešte dorobila strechu, aby im nezatekala :)


Tak sa pozrite, kto je medzi prvými hotelovými hosťami. Pavúčik. Už utkal sieť a čaká. Má božiu trpezlivosť a vieru. Pracovitý, trpezlivý a veriaci. Verí, že určite raz príde ...


Okolo išli zo školy chlapec a dievča. Chlapec na skejtborde, povedali by ste, že jeden z dnešnej mládeže, IN. To dievčatko sa ho pýtalo, aké dievčatá sa mu páčia. Viete, čo jej povedal? 
"Ja neposudzujem ľudí podľa toho ako vyzerajú, ale aké majú dobré srdiečko."  Ani nevedel, ako ma pohladil po duši. Taký mladučký chlapček a taký jemný, láskavý. Obyčajne na synov majú veľký vplyv mamičky. Chválim ju. 
(foto som schválne urobila z diaľky, aby som ich nezverejňovala)


Samozrejme moji blízki mi robia radosť. No nechcú, aby som o nich písala. Jedna dcérka 
v zahraničí sa sťahujú do domu, tak riešime Feng shui. Druhá dcérka ostala žiť v našom meste, tak mi s rodinkou osobne skrášľujú život. Do detí sa oplatí investovať lásku a čas. Nikdy nikdy sme ich ani len necapli, skutočne nikdy. My s bratom sme boli bití, boli bití aj naši rodičia, aj ich rodičia. Boli to ťažko skúšané generácie vojnami, pomaďarčovaním, ponemčovaním, počešťovaním. Ja som zabudla, odpustila a píšem iné dejiny. Čo sme neprežili, nevieme posúdiť. Na druhej strane sme dostali skutočne všetko, lásku, obetavosť, materiálne zabezpečenie, vzdelanie, všetko. Za to veľká vďaka. Aj skutočnú výživu, všetko domáce, zdravé. Podojené mliečko, doma mútené maslo od starej mamy, jabĺčka, ovocie aké len som chcela, zeleninu, orechy, ... všetko od starých rodičov, gazdov. 
Táto doba zdravej výživy sa vracia. Už aj mladí majú svoje cestičky, kde sa čo dá dobré domáce zohnať. Aj sami všeličo vyrábajú, zavárajú, sušia, zbierajú, predávajú, vymieňajú. 
Aj mne podonášajú. Vedia, čo mi urobí radosť, včera som dostala vlažské orechy a domáce jabĺčka.
Pár jabĺčok obielim, šupky usuším do čaju, sú bez poskreku, jabĺčka nakrájam na koliečka a tiež usuším, je to pochúťka. Vlažské orechy papkám, aby som mala bystrý rozum :) Aj do vianočných koláčikov budú fajné.



Keď ma napadne nejaká myšlienka, alebo si niečo múdre prečítam, tak sa teším, keď budem 
o tom písať článok pre vás. Veľmi rada pre vás píšem. Dúfam, že vám tak do života prinášam kúsok šťastia. 
Keď si ako staručká babička budem čítať svoje články, budem sa tešiť z nich druhý raz, už si ich nebudem pamätať, budú pre mňa ako niečo nové : ))) Už aj teraz sú, lebo píšem automaticky a tie staršie články si už nepamätám.

Teším sa, keď môžem robiť pre vás projekty. Samotná práca na nich ma baví. Teším sa, keď sa vy z nich tešíte.  

A o chvíľu ma čaká ešte jedna radosť. Mňam. Krispované zemiačky s cibuľkou, himalájskou soľou, kurkumou a k tomu domáce mliečko z mliekomatu. A keď vám to urobia aj prinesú s láskou, tak je radosť žiť :)
Jedlo našich predkov.


Nehľadajte šťastie ako stratený gombík. 

V jednoduchosti je krása a šťastie. 

Nech je krásne prežiarený každý váš deň. 



Môžete mi napísať, rada vám pomôžem   jankag888@gmail.com


Budem sa na vás tešiť. 

                                           Janka
Toto viem pre vás urobiť:


Nezabudnite na akciu 30 %


Najkrajšie na svete nie sú veci, ale okamihy.

Karel Čapek

Anketa

Jeden anglický novinár urobil medzi ľuďmi anketu s otázkou: Kto sú najšťastnejší ľudia na zemi? Prvé štyri miesta v tejto ankete získali tieto odpovede:
– Remeselník alebo umelec, ktorý si hvizdne nad dobre vykonanou prácou.
– Malé dieťa, ktoré si stavia hrad z piesku.
– Matka, ktorá po rušnom dni kúpe svoje dieťa.
– Lekár, ktorý dokončil ťažkú a nebezpečnú operáciu a zachránil ľudský život.
Nikto sa v odpovedi nezmienil o jedinom milionárovi. Nikto nehovoril o kráľoch ani cisároch. Bohatstvo a vysoké postavenie – aj keď sa svet usiluje dosiahnuť ich – nerobia život ľudí šťastným.




Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára