Pre vás

Nepýtaj sa, čo svet potrebuje, spýtaj sa sám seba, vďaka čomu ožívaš.

A potom choď a rob to.

Pretože, čo tento svet potrebuje,

sú ľudia, ktorí ožili.

Harold Whitman

https://www.youtube.com/watch?v=XD22185zSlA

Verte, že ja vás oživím:)


jankag888@gmail.com

Autorské právo
Články môžete publikovať len s mojim súhlasom
a s aktívnou adresou na môj blog.

Aby si bol krásny, zastav sa: minútu pred zrkadlom, päť minút pred svojou dušou a pätnásť minút pred svojím Bohom. Horatius


pondelok 25. septembra 2017

Organizácia šatníka I.

Ako vo vnútri, tak vonku.
Tak ma to dnes napadlo. Lebo keď ráno človek ide do jedného nemenovaného potravinového obchodného raťazca, tak predavačky vonku fajčia a v predajni je neporiadok ešte z predošlého dňa. Nuž aký pán, taký krám. 
Ak je raz niekto vnútorne neporiadny, tak je to vidno aj navonok.

Dnes plánujem urobiť jesenno - zimný systém v šatníku, aby som mala všetko po ruke a vedela veci kombinovať. Už pomaly budú len dva ročné obdobia - leto a zima:) Človek sa nestačí spamätať a zrazu potrebuje iné ošatenie, potrebuje matrac obrátiť na vlnenú teplú stranu, dať teplejšie paplóny, chladené nápoje nahradiť teplými čajíkmi a polievočkami. A keď je pochmúrne, ako teraz, tak sa nám nechce ani hýbať. Tak uvidím, či to dnes dám.

Mám rol door na celú dĺžku steny, ale nepáči sa mi, že musím stále posúvať dvere a aj tak nevidím celý kompletný šatník.

Tak som si naplánovala, že chcem takýto. Bude mať otváracie sklenené dvere, takže budem vidieť všetko naraz. A všetko bude mať svoje miesto. Budú v ňom špeciálne šuplíky na hodinky, ozdoby, opasky, rukavice, okuliare, ... priehľadné aj plné šuplíky, vysúvacie koše.
IKEA vylepšila PAX plánovač tak, že tam naskakujú aj ilustračné odevy, mohla dať možnosť len ženský šatník a len mužský šatník. Lebo tento bude iba môj :)





Po krajoch budú plné dvere a zrkadlá. Tú bielu vitrínku na kabelky už mám. 
Ešte jednu k nej dokúpim na topánočky. 
Mám aj pekný dobový toaletný biely stolík. 


Ešte mi chýba komoda a pekný rozťahovací gauč. No a fialový koberec a krištáľový luster.


Tak dala som to:) Jesenný šatník mám zostavený. Žiadne kostýmy. Tie už nemám kde nosiť. Keď ostanete doma a ešte z vlastného rozhodnutia, tak sa nezmení len životný štýl, ale aj jeho druhotné potreby ako napríklad odevy.

Pulóvre mám usporiadané podľa cyklu živlov a také odtiene, aké môžem nosiť. Voda (čierna a modrá), zem (béžová, jemná žltá, jemná ružová) a kov (biela, strieborná) sú zastúpené najviac.
Nemôžem nosiť živel drevo - zelenú, namiesto nej mám tyrkysovú čo je zmes modrej
a zelenej. Nemôžem nosiť oheň, namiesto neho mám cyklámenovú, fialovú a fialkovú.
Takto môžete mať šatník harmonický. Usporiadajte si ho podľa druhov odevov a podľa živlov. Takto mám usporiadané aj saká, šaty, blúzky, tričká.

Tak aspoň niečo na ukážku. Oku je lahodné, keď sa živly nebijú.

                                     voda                   drevo  oheň            zem               kov

Dnes už staré mamy nenosia kroje a šatky ako tie naše. Nosia rifle, moderné nohavice a ja aj kožené nohavice. Sme proste šik.  Samozrejme kožené nohavice treba vedieť kombinovať s inými materiálmi, aby to nevyzeralo vulgárne. Ale rebelsky :)

Opäť usporiadanie podľa cyklu živlov - voda - drevo - oheň - zem - kov. Tie zvieracie vzory patria skôr do živlu ohňa, ale nechcela som jednofarebnosť narušiť. Čierne nosím najčastejšie, ako Francúzky. Je to elegancia aj rebélia. Mne tieto dve polohy sedia.


Jesenné kožené bundy, ktoré najčastejšie nosím.Tie sú skôr v neutrálnych farbách, ku ktorým sa hodia ostatné farby. Ale páčila by sa mi aj tyrkysová kožená bunda. Mám aj čierny kožák po zem. Kožuchy krátky aj dlhý, bundu, goliere, čiapky. No viem, zvieratká... Ale aspoň zvieratká nejem, len skutočne výnimočne, keď sa tomu nedá vyhnúť. Kožené bundy, kabelky, rukavice a obuv si ešte neviem odoprieť. Pre moju generáciu je to kvalita. Samozrejme ja mám trendové. U mňa by ste nenašli ošumelé veci, nemoderné, ošúchané, fľakaté, roztrhnuté. To nie je dobrá energia.
Treba si kúpiť kvalitu a nadčasovosť. A sem tam dáky primeraný módny výstrelok.


.................
Ak poznáte Octo Kodes Táničky Havlíčkovej, tak ja som rebelka. Ale od otca i partnera mám bónus okázalosti. Môj ocinko vždy hovoril, že žena má mať všetko ako sa patrí. A tak mi už ako stredoškoláčke kúpil drahý slovenský kožuch. Ako rebelka som jeho nosenie poňala po svojom. Nosila som pod ním čierny rolák, rifle a čižmy na platforme. 
Môj partner je tiež okázalo rebelský. Ako inak. Nakúpil mi zlato a kožuchy, lebo to žena musí mať.
A ja zase po svojom. Čierny, fialový alebo béžový chomútový rolák (tie stiahnuté okolo krku už neznesiem), rifle a špicaté čižmičky. Tak sa cítim dobre, to som ja.
..................

Nemám rada rol door aj preto, že sa pohybom dverí ošuchávajú rukávy.
Ja som si poradila takto. Pásikom s jemnou gumičkou som rukávy jemne stiahla.
Býva aj gumička tak, že na jednej bočnici je napevno a na druhej sa dá odopínať. 


Kožuchy treba pravidelne vetrať. 
Jedna známa mi hovorila, že si golier z líšky pedantne zabalila do igelitu, 
aby sa naň neprášilo a keď ho išla v zime zobrať, tak tam už boli červíky.
Morbídne, ale pravdivé.
Koža a kožušina musí dýchať.

Tu už vidíte aj rebelský štýl - kožená bunda KARA a kožené béžové sako, alebo kožená hnedá bunda.

Aby nešúchali rukávy po zasúvacích dverách, môžete rukávy vzadu zopnúť napr. štipcom, 
alebo ich len tak zasunúť za chrbát odevu.


Na skladanie vecí mám takúto pomôcku. 
Rýchlo takto všetko poskladám a všetko je pekne v rovných komínkoch.
Nie že by som bola až taký puntičkár, ale je to pre mňa rýchlopomôcka.


Na pulóvre používam takéto zamatové vešiaky.
Aj na veci, ktoré sa šmýkajú z bežných ramienok. 


Na záver jeden z mojich pokladov.
Moji starí rodičia sa narodili v 19. storočí.
A toto je pamiatka na jednu moju starú mamu.
Je to krásny zamatový prehoz, veľmi príjemný, jemnučký a pritom teplý.
Niečo ako šál alebo zimná štóla.
Ešte teraz je ako nový, to bola kvalita !



V týchto dňoch som obklopená odevami a obuvou. Aj doma robím poriadky, jesenný systém. A niektoré veci dám na miesto, kde všetci vedia, že sú to dary a môžu si zobrať, čo sa im zíde.
Včera som bola vypomôcť aj na burze detského jesenno - zimného ošatenia
v materskom centre. Prišlo pomáhať veľa dobrovoľníčiek. Chválim naše deti, našich mladých ľudí, že si nielen navzájom pomôžu povymieňať odevy, obuv, hračky pre deti, ale za to recyklovanie a nevyhadzovanie na skládky, ktorých je na našej matičke Zemičke viac než dosť.
Boli pomáhať aj mamičky, ktoré nedávno porodili. Mali dieťatko priviazané o seba
v šatke a ono spokojne čuškalo pri maminom srdiečku. Aj kedysi takto žienky chodili na pole kopať, len dieťatko mali priviazané na chrtbe.

A nedá mi nenapísať, aké krásne je hľadieť na matku s dieťatkom. Je to krásna čistá energia, živá láska. Je to nádhera. Bola som z toľkých ľudí a vecí veľmi vyčerpaná, ale keď som pozrela na tie mamičky s dieťatkom pri sebe, na sebe, tak ma to povzbudilo.
Burza bola organizačne zvládnutá na výbornú. Bol v nej funkčný systém, preto neboli žiadne prekážky, ktoré by bolo treba riešiť.

Aj človek by mal mať vo všetkom systém. Potom má jednoduchší život. To vidíte aj sami, keď prídete k niekomu na návštevu. Hneď vidíte, aký je to človek. Domácnosť je náš obraz, obraz nášho vnútra.
Ak nie sme v pohode, tak to tak vyzerá aj navonok. A platí to aj naopak. Ak máme doma chaos a neporiadok, tak taký máme aj život. Chaotický, nezvládnutý, smutný, bez energie, bez nadšenia.
Teraz to sama vidím a cítim, že sa mi točí hlava z toho chaosu doma v šatníku, úplne ma to vycuciava. Energia prúdi chaoticky a to pre človeka nie je zdravé.
Ak nevládzete si sami urobiť poriadok, niekoho požiadajte. Uvidíte, že vám bude lepšie.

Vidíte v mojom blogu ako žijem. Stále niečo tvorím, tvorím s nadšením, všetko ma baví. Mám na všetko dostatok energie. Lebo o tom, čo vám tu v článkoch píšem, tak mám odskúšané ako to funguje. Čo nás nabíja a čo nás oslabuje.

Život si treba zmysluplne usporiadať, aby sme si zbytočne nekládli prekážky a v tom vám viem pomôcť.


môžete mi napísať: jankag888@gmail.com

Budem sa na vás tešiť. 

                                           Janka

Toto viem pre vás urobiť:
PONUKA V SKRATKE:     http://jankagreg328.blogspot.sk/2016/10/cennik_7.html

Dajte mi prosím spätnú väzbu, či sa vám moje články páčia.
Či sú pre vás prínosom alebo či som pre vás oporou a tak. 






Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára