Pre vás

Nepýtaj sa, čo svet potrebuje, spýtaj sa sám seba, vďaka čomu ožívaš.

A potom choď a rob to.

Pretože, čo tento svet potrebuje,

sú ľudia, ktorí ožili.

Harold Whitman

https://www.youtube.com/watch?v=XD22185zSlA

Verte, že ja vás oživím:)


jankag888@gmail.com

Autorské právo
Články môžete publikovať len s mojim súhlasom
a s aktívnou adresou na môj blog.

Aby si bol krásny, zastav sa: minútu pred zrkadlom, päť minút pred svojou dušou a pätnásť minút pred svojím Bohom. Horatius


sobota 30. septembra 2017

Kyslá kapusta

Na jeseň by sme mali zmierniť tempo. Vládne element kov a ten sa sťahuje do seba. Treba si dávať viac pozor na pľúca a hrubé črevo. Každý deň ho vyprázdniť, lebo plné je toxické a celý organizmus otravuje. Hrubé črevo okrem pľúc má spojitosť aj
s hlavou. Keď je upchaté, tak depresie akoby ste našli. A zvlášť, keď bude slnečných lúčov ubúdať.


KOV
Roč. obdobie
jeseň
Smer
západ, SZ
Farba
biela
Počasie
sucho
Zvuk
plač
Emócia
smútok
Chuť
ohnivá
Jin orgány
pľúca
Jang orgány
hrubé črevo
vyústenie
nos

My máme na prečistenie a posilnenie organizmu tradičný recept - kyslú kapustu:)

Hlávky kapusty sme mali týždeň vonku, aby sa v noci trošku premrazili. A dnes sme ju spracovali. 
Klasika - vanička a nože na kapustu. Tieto nože už niečo pamätajú. Mám ich od rodičov a oni nakladali celý život kapustu, rok čo rok. Ale rozobrali sme ich, nabrúsili, zoradili a sú výborné. 
Dnes predávajú už len také plecháčiky, raz postrúhate a môžete vyhodiť. 


Na dno sme dali trošku soli, čierne korenie, rascu a hrozno prekryli kapustovým listom. 
A potom sme nastrúhanú a posolenú kapustu prekladali čiernym korením, rascou, bobkovým listom, chrenom, nastrúhanou cibuľkou, nastrúhanou cviklou, morskou aj himalájskou soľou a sem tam sme hodili aj krížalky z jabĺčok. 
Postupne sme to vrstvili, tlačili a vyberali prebytočnú šťavu. 

Všetko je prírodné. Súdok je hlinený, kapusta je prekrytá plátnom a drevenými doštičkami a nakoniec je to zaťažené veľkými okruhliakmi z tatranskej žuly. 


Do žliabku som dala slanú vodu, aby sa nedostal do súdka vzduch a aj pre dezinfekciu.
A takto si bude pomaličky hundrať, žblnkať a čakať na Vianoce.
Už aj spokojne žblnkol 😃

Takýto súdok nikdy nedávame do pivnice. Tam nie je taká hygiena, ani nemôžete riadne poumývať žliabok a potom keď sa súdok otvorí, tak ide z neho nepríjemný zápach. Taký hnilobný.
My ho máme celý čas v kuchyni a keď ho aj otvoríme, tak kapusta pekne vonia.


Včera som po večernom programe ešte krájala petržlenovú vňať a pažítku a dala zamraziť. Musela som čakať, kým po opláchnutí vodou uschne. V košíku mi ostala už len šalvia a levanduľa. Aj kvietky, aj ostrihané konáriky, ani tie nezahadzujem, pekne voňajú, budú do šatníkov. 

Keď vám ostane z nastrúhanej kapusty, tak si môžete urobiť 
takýto prívarok. Farbu má od kurkumy a je jemne pikantný.
Vidíte, ja už organizmus čistím :)
A pľúca posilňujem jemnou pálivou chuťou.
Pálivá chuť je v živle kov, obdobie jeseň a posilňuje pľúca.
No ak niekto s ostrou chuťou preháňa, kovom si ničí drevo, teda pečeň a žlčník.
S týmito dvomi orgánmi súvisia aj šľachy, teda môžu sa vám začať skracovať.
Tak prosím primerane.
U nás je na dennom programe cibuľa a cesnak.
Už mi to žblnká ako v súdku :)




Nemusíte sa obávať, že nemám na vás čas. Ja stíham všetko:)
Alebo lepšie povedané, všetko ide bokom a som vaša.
Môžete mi napísať, rada vám pomôžem   jankag888@gmail.com


Budem sa na vás tešiť. 

                                           Janka

Toto viem pre vás urobiť:
PONUKA V SKRATKE:     http://jankagreg328.blogspot.sk/2016/10/cennik_7.htm

Dajte mi prosím spätnú väzbu, či sa vám moje články páčia.
Či sú pre vás prínosom alebo či som pre vás oporou a tak. 




Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára