Pre vás

Nepýtaj sa, čo svet potrebuje, spýtaj sa sám seba, vďaka čomu ožívaš.

A potom choď a rob to.

Pretože, čo tento svet potrebuje,

sú ľudia, ktorí ožili.

Harold Whitman

https://www.youtube.com/watch?v=XD22185zSlA

Verte, že ja vás oživím:)


jankag888@gmail.com

Autorské právo
Články môžete publikovať len s mojim súhlasom
a s aktívnou adresou na môj blog.

Aby si bol krásny, zastav sa: minútu pred zrkadlom, päť minút pred svojou dušou a pätnásť minút pred svojím Bohom. Horatius


piatok 4. augusta 2017

Jedáleň podľa Feng shui

Dnes som dôkladne poriadila jedáleň. Otočená je na juhozápad a západ, takže som ju začala riadiť ráno, keď bol ešte chládok. Musela som ju riadiť na etapy, lebo je tam veľa skla. Vonkajšie posuvné sklá a tepelnoizolačné veľké dvojkrídlové dvere. Tie sa dajú otvoriť dokorán a tak v lete máme z jedálne aj letnú terasu. Mám rada takéto vychytávky, ktoré nám dávajú možnosť väčšieho využitia a rôzneho zážitku a pôžitku. V zime zase posuvné sklá zasunieme a vznikne nám praktický priestor na odkladanie potravín a na Vianoce plechov s koláčikmi :) Sám výrobca dverí si ich fotil, lebo moja zákazka bola unikátna, ešte takú nemali.


Tu sú už posuvné sklá poumývané a je čas na kávičku. Ako inak, na letnej terase. 
Na JZ mám zavesených dvoch zajkov, je to palác vzťahov a tiež ženy a ľudia 
v znamení zajaca sú mojimi priateľmi, ja som čínske šťastné prasiatko. Zajkovi patrí JZ. 
Mám tam tento rok aj ochranné modré oko, kto ste si dali urobiť ročnú analýzu, tak viete, že je tam v tomto roku energia, ktorú treba ošetriť.
Samozrejme termorolety nesmú chýbať, ak ich ešte nemáte, tak vám ich odporúčam. Sú zdravšie ako chladenie vzduchom, ktorý víri prach a vyvoláva bolesti od prievanu. 
Pri termoroletách treba počítať zase s prítmím, ale nie je to také hrozné. Lepšie ako mať dusno. 

Kávička je dopitá, ja som oddýchnutá a môžem pokračovať v umývaní termodverí, svetlíkov, žalúzií. 


Vypratá záclona je už zavesená. Ona jednak zútulní jedáleň, ale v lete slúži aj ako sieťka proti hmyzu.
Aj keď na svetlíku máme sieťku a väčšinou v noci tak vetráme. Cez deň otvoríme dvere a zatiahneme záclonu a je to. V horúčavách tak robíme len ráno a doobeda, kým nepríde Slniečko.
Podlaha poumývaná.

Poznáte aloe vera? Keď sa niekde uškrabnem, tak si z neho trošku odrežem 
a potriem narušenú pokožku. 
Kaktusy a špicaté kvety nepestujte v blízkosti, kde sa dlhodobo zdržiavate.


Krištáľový luster u nás v jedálni nesmie chýbať. Dôležité je, aby mal svetlá otočené smerom ku stropu. Nie aby vám svietil na hlavy, keď stolujete.
Zase tu vidíte veci, ktoré mám rada. Krištáľ a obraz mora a paliem. Celý interiér sa na mňa usmieva.
Nikto nemôže povedať, že šuster chodí bosí. Ja rozhodne nie. Od malička som dbala, aby som mala peknú izbičku a v nej veci, ktoré mám rada. Vidíte, ostalo mi to doteraz. A ako by to bolo bez anjelikov:) Tých mám tu stále a cez Veľkú noc na luster zavesím kraslice a na Vianoce konáriky z borovice a vianočné ozdoby.  

Jedálenský stôl má byť oválny. Mal by byť drevený. Ja mám sklený, ale spodná sklená časť stola je nepriehľadná, takže pri stolovaní nevidíme naše nohy. V lete sklo príjemne chladí a v zime ho zakryjem obrusom, aby nebol studený.
Mám rada tento stôl, lebo pod ním si môžem všeličo aranžovať. Na stole nesmie chýbať hojnosť a ja mám aj tri korytnačky na sebe ako symbol súdržnosti rodiny. Nakoniec korytnačky sa k moru a palmám hodia :)
Keď je nás viac, tak mám v suteréne odložený rozkladací oválny stôl.
Stoličky sú čalúnené, príjemné pri sedení. Rôzne koženkové alebo plastové či kovové sú chladné.

Za odmenku som dostala nakrájanú dyňu. 
Mňam :)


Urobila som vám chute? Myslím na prestavbu interiéru:) Rada vám poradím.

Napíšte mi:  jankag888@gmail.com


Budem sa na vás tešiť. 

                                           Janka




Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára