Pre vás

Nepýtaj sa, čo svet potrebuje, spýtaj sa sám seba, vďaka čomu ožívaš.

A potom choď a rob to.

Pretože, čo tento svet potrebuje,

sú ľudia, ktorí ožili.

Harold Whitman

https://www.youtube.com/watch?v=XD22185zSlA

Verte, že ja vás oživím:)


jankag888@gmail.com

Autorské právo
Články môžete publikovať len s mojim súhlasom
a s aktívnou adresou na môj blog.

Aby si bol krásny, zastav sa: minútu pred zrkadlom, päť minút pred svojou dušou a pätnásť minút pred svojím Bohom. Horatius


sobota 25. apríla 2015

Jarná očista s medevedím cesnakom a púpavou

Každý rok o takomto čase sa u nás konajú farmárske trhy. Milé podujatie. Muzika, domáce jedlo a výrobky, dobrá nálada, stretnutie s rodinou, s priateľmi, kolegami.
V minulom článku som písala ako spracujem a uskladňujem medvedí cesnak. Na trhoch bola aj dievčina, žienka, ktorá predávala už takto spracované pesto.


Toto je od nej pohárik:


Zloženie: 100 % olivový olej (85%), slenečnicový olej (15%), medvedí cesnak, púpavové listy, vlažské orechy, cesnak, slnečnicové semienka, parmezán, soľ, čierne korenie, kardamóm.
Doba spotreby 1 rok. 
Treba ho skladovať v chladničke a poradila nám, aby sme pri každom odobratí z neho doliali trošku olivového oleja, tak dlhšie vydrží. Zrejme nezoxiduje. Ešte som ho neochutnala, ale je iste dobré. 

Púpavové listy a hlavne korene púpavy sú vraj silnejšie ako chemoterapia. Rozpúšťajú nádory a neničia zdravé bunky. 
Koreň treba vysušiť a pomlieť. 
Čaj: 2 kávové lyžičky práškového koreňa zaliať štvrť litorom vriacej vody a nechať lúhovať 15 min.
Popíjajte čaj 3 krát denne pred jedlom. Môžete ho užívať aj niekoľko mesiacov. 

Máte inšpiráciu. Keď budete v prírode, nazbierajte si aspoň listy púpavy a rozmixujte ich s olivových olejom, prípadne orieškami alebo semiačkami a máte jarnú očistu. 
Ja si budem robiť ďalšiu očistu na najbližší spln 4. mája slanou vodou hrubé črevo. 
V tomto blogu nádete na to návod. Slaná voda sa popíja a robia sa špeciálne cviky, ktoré otvoria klapku k črevám a tak sa priamo vyplachujú. Keď už ide len slaná voda, tak po nej pijem ešte repíkový čaj, aby sa črevá upokojili. Pohladili. A nakoniec zjem varenú ryžu s mrkvou. 

Tu sú fázy mesiaca:

Na trhoch to rozvoniavalo na každom kroku inak, grilovaným mäskom, gulášom, harulami, langošmi. 
Ja už mäso nejem, ale pochutila som si na langoši a na rôznych ochutnávkach domáceho chlebíka s domácim masielkom, s domácim syrom, bryndzou, medom. 
Mám rada domáce zdravé produkty, od malička som na nich vyrastala. Starká podojila kravičku a dala mi vypiť za pohár čerstvého teplého mliečka. Sama mútila doma maslo. Vyrábala domáce mydlo. Samozrejme domáce vínko a slivovička nikdy nechýbali. Ani produkty z domácej zabíjačky. Čerstvé domáce vajíčka. 
Živé ovocie a zelenina zo záhrady a z poľa. 
A veru sa aj takto zabavili, keď mali robotu porobenú. Ako dnes táto muzika:







Vedeli sme kedysi, čo jeme. Prvotné zdravé produkty našej matky Zeme. Píšem to aj preto, že už je vymyslená aj 3 D tlačiareň na potraviny. Môže byť dobrý sluha, ale aj zlý pán. Na tablet si nakreslíte tvar produktu, alebo si stiahnete nejaký obrázok, naplníte tlačiareň kazetami s práškovými ingredienciami a ona vám vytlačí presne ten tvar v 3 D. 
Je to krásne, umelecké, výborné na rôzne slávnostné udalosti, na švédske stoly a pod. No verila by som tomu, len keby som mala takú tlačiareň doma a vedela, akú náplň do nej dám. 







Na farmárskych trhoch nechýbali ani domáce hospodárske zvieratká, či andulky alebo holúbky.
Mestké deti aspoň takto vidia naživo domáce zvieratká. 













A tak Slovensko naše krásne, udržuj si svoje tradície, štedrosť, pohostinnosť, prirodzené zdravé potraviny, zdravé prostredie, krásne hory, bystriny, stromy, kvety, bylinky, žriedla. To je naša devíza. Radšej sa uskromnime, aspoň sa k nám nehrnie svet...a žime si svoj zdravý šťastný život. Buďme jeden pre druhého. 
Svojim talentom buďme užitoční iným. 

Tak ako to robím ja:


O zmysle života












Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára