Pre vás

Nepýtaj sa, čo svet potrebuje, spýtaj sa sám seba, vďaka čomu ožívaš.

A potom choď a rob to.

Pretože, čo tento svet potrebuje,

sú ľudia, ktorí ožili.

Harold Whitman

https://www.youtube.com/watch?v=XD22185zSlA

Verte, že ja vás oživím:)


jankag888@gmail.com

Autorské právo
Články môžete publikovať len s mojim súhlasom
a s aktívnou adresou na môj blog.

Aby si bol krásny, zastav sa: minútu pred zrkadlom, päť minút pred svojou dušou a pätnásť minút pred svojím Bohom. Horatius


streda 4. apríla 2018

Šťastné udalosti u nás

Pod oknami sa nám pred očami odohráva príbeh jednej drozdej rodinky. Stačí, že sa
v prírode pod nejakým vplyvom niečo málo zmení a už sa na to nabaľuje celý reťazec udalostí a zmien.
Vlani som vyrábala Country hotel a Country klub. Hotel sa mi zatiaľ neujal, nakúkali doň sýkorky každú chvíľu, ale niečo tam nebolo podľa ich gusta. Zvesím ho a budem skúšať ho vylepšiť.

Tu je jeho finálna podoba




No Country klub sa osvedčil. Chodia tam čvirikať vrabce, sýkorky, drozdy, straky, holuby a občas z hôr priletí aj sojka. No nechodia len na klebety, majú tam celú zimu
a ešte aj teraz, dostatok potravy. Veď som im kúpila 25 kg miešaných semienok
a orieškov. Aj lojové guľky so semienkami na zavesenie. Bodaj by tam nebolo veselo :)

Aj v stromčeku pod oknami som drozdíkovi schovala parádny teplučký domček aj
s papkaním. Tak celú zimu sa nemusel trápiť, kam skloniť hlávku a čo si zobnúť. 

A teraz na jar príbeh pokračuje. 
Toľko sa načvirikal, kým nezviedol mladú drozdicu. Kým drozd, hlava budúcej rodiny, sedel na plote a strážil okolie stromčeka, svojho domčeka. Tak ona znášala do koruny stromčeka trávu a blato a vyrobila si ukážkové hniezdo. Zaujímavé, že domček jej na privedenie na svet potomstva nebol dobrý.

Tak takto sedí mamička drozdička v hniezde:


Dnes som nakukla z okna a drozd, hlava rodiny pobehoval okolo svojho domčeka 
a ďobal do skoro prázdnej sieťky, kde bol pred tým loj a zrniečka. 
Tak som bola zobrať ďalšie a nevedela som, ako ich tam dám, 
aby som mamičku drozdičku nevyplašila. 
Na moje veľké prekvapenie ona v hniezde nebola. 
A čo nevidím :)
Tri vajíčka. 
Kým ona odletela, tak sa tam tmolil otec a strážil.
Keď je tam ona, tak stráži na plote. 

Takto vyzerajú drozdie vajíčka.
Na Veľkú noc :)

Život sa hlási k životu.


A ten dokonalý košík ...


V noci drozd spí nad ňou vo svojom domčeku.


Viete prečo drozdica je sivá, nenápadná? Aby si ju dravce nevšímali a bola aj 
s mladými v bezpečí. Drozd je naopak fešák, čierny aucit a oranžový zobáčik. On má za úlohu upútavať pozornosť nielen pri nahováraní samičky, ale vábi aj dravcov. Pozerala som včera z okna, drozdík sedel na plote a strážil samičku v hniezde 
s vajíčkami. Obzeral sa dookola, či nie je dáka hrozba, potom sa vytočil hlavičkou 
k oblohe a niečo tam videl lietať. Tak si predstavte, že odletel na strechu neďalekej škôlky, aby dravca odvábil od samičky a upútal pozornosť na seba. Keby niečo, ide prvý do rany. Len aby samičku a mladé zachránil. 

Dokonale upletený košík a v ňom tri strakaté zelené vajíčka.
Drozdica sa asi odletela najesť.


Oddelené drozdie spálne :)


Luxus, čo vám poviem, naokolo papaníčko ...


Teším sa na malé drozdíky. Ak sa mi podarí ich natočiť, tak vám ich sprostredkujem. 

Je to neskutočný reťazec, ak sa niečo v prírode zmení. Stačí jedna vec a už energie prúdia inak. 

Tak je to aj s našimi domácnosťami. V nich platia tie isté prírodné zákony. Stačí niečo popresúvať a už je tok udalostí iný. 

Budujte si svoje hniezdečko, opravujte, vylepšujte, nech k vám prídu šťastné udalosti. Som tu pre vás.

Budem sa na vás tešiť.

S láskou
                       Janka 

jankag888@gmail.com


Toto viem pre vás urobiť:




Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára