Pre vás

Nepýtaj sa, čo svet potrebuje, spýtaj sa sám seba, vďaka čomu ožívaš.

A potom choď a rob to.

Pretože, čo tento svet potrebuje,

sú ľudia, ktorí ožili.

Harold Whitman

https://www.youtube.com/watch?v=XD22185zSlA

Verte, že ja vás oživím:)


jankag888@gmail.com

Autorské právo
Články môžete publikovať len s mojim súhlasom
a s aktívnou adresou na môj blog.

Aby si bol krásny, zastav sa: minútu pred zrkadlom, päť minút pred svojou dušou a pätnásť minút pred svojím Bohom. Horatius


utorok 24. apríla 2018

Buďte ako deti

Veď aj ja som bola medzi bielymi goliermi, naháňala plány a ľudí, v tých kostýmčekoch
a lodičkách sa zle utekalo :))) Ale stále som bola a stále som ako dieťa.

V prítomnosti.


Teóriu veľa ľudí pozná. Kto by nepoznal Eckharta Tolle. Kedysi som ho aj ja hltala. Ale sám sa dopracovať k vlastnej pravde je skutočná sila okamihu
Kým večer zaspím, tak mi kadečo preblesne hlavou. Včera mi prišla myšlienka - 

POZOROVANIE

Áno, to je presne to, ako byť v prítomnosti. Lebo keď je človek v prítomnosti, tak vníma seba, vníma okolie v prítomnom čase. Vníma, teda pozoruje.

Pozoruje, teda skutočne živo žije.

Keď sme prišli na svet, pozorovanie bolo jediné, čo sme vedeli robiť.

Pozorovaním sme sa učili. 





Pozorovaním sme sa tešili. 


Keď som sa narodila, tak teta Marta nám pripravila prekvapenie,
špeciálnu kolísku s ružovými mašličkami,
bola na kolieskach a pohybom sa ten poťah na ráme hojdal.
Vraj to bolo unikátne a prekrásne.


teším sa z prítomnosti


Nevadil mi ani bicyklík po staršom bratovi
s osmičkovými kolieskami :) zdá sa, že už ani osmičkové nie :)))

teším sa kvietkom                              teším sa novej bábike

stále a stále s kvietkami, májové dietko ... prichádza môj čas :)


Vyrástli sme, prišli povinnosti, starosti a tie nás vláčili raz do minulosti, raz do budúcnosti. 
Prišiel internet a virtuálny svet a ten nás úplne odpútava od reálneho života. Žiadna minulosť, prítomnosť ani budúcnosť. Len fantázia, aby si niektorí v reálnom svete mohli chystať nerušene svoje plány. Ale to už všetci vieme. 

Máme zodpovednosť za seba, za malé deti i za staručkých rodičov. Sú na nás odkázaní.

Ale neprestaňme byť malými deťmi. 


ochočila som jaštera, vidíte, ako ma poslúcha :)

podojila Milku, že mi dá čokoládku :)

vpasovala sa medzi auru stromov
a spomínala, ako som ešte nedávno na ne hravo liezla :)


Pozorujte a tešte sa. 

Nie je to len výsada maličkých alebo staručkých. 

Aj vy si to môžete dovoliť. 

Pozrite sa na naše drozdíky.
Už majú páperie. Keď rodičia zháňajú červíky, 
tak detičky pokojne spinkajú.


Trávu, ktorú som pracne strihala nožnicami, aby som ich kosačkou nevyrušila,
tak som dala pod stromček, ak by niektoré vypadlo z hniezda,
aby dopadlo do mäkkého. 
Každý deň ju našušorím, aby bola mäkká.


Takto nám drobčeky spinkajú.


 Pozrite, ako krásne vyzerá lúka plná púpav a medzi nimi tulipány. 
Nie je to krása?
Nemusíte sa obávať ako ju kosiť. 
Oni za chvíľu odkvitnú. Je to akurát načasované.


Krásne, však?


Pozorujte a tešte sa.


Lebo deťom patrí Božie kráľovstvo - aj na Zemi, aj v Nebi.

Prichádza máj, lásky čas. Všetko ožíva, skrášľuje sa, teší sa zo života. 

Aj vy sa chystáte  vynoviť a skrášliť  svoj domov?
Môžem vám poradiť.
Napíšte mi.
Budem sa na vás tešiť. 

S láskou
                       Janka 

jankag888@gmail.com


Albert Einstein – Jak se dívam na svet


Jan Ámos Komenský - Cesta svetla



ešte raz krása ...


malá dirigentka, unikátne prežívanie prítomnosti








Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára