Pre vás

Nepýtaj sa, čo svet potrebuje, spýtaj sa sám seba, vďaka čomu ožívaš.

A potom choď a rob to.

Pretože, čo tento svet potrebuje,

sú ľudia, ktorí ožili.

Harold Whitman

https://www.youtube.com/watch?v=XD22185zSlA

Verte, že ja vás oživím:)


jankag888@gmail.com

Autorské právo
Články môžete publikovať len s mojim súhlasom
a s aktívnou adresou na môj blog.

Aby si bol krásny, zastav sa: minútu pred zrkadlom, päť minút pred svojou dušou a pätnásť minút pred svojím Bohom. Horatius


nedeľa 22. apríla 2018

Materstvo

Budem hovoriť o sebe. Aj keď na to už nemám vek a skúsenosti nestačia :)))
Ale aj v mojom veku sa dajú prežívať s niekym blízkym materinské city, pocity, strachy a radosti.
V prvom rade s mojimi dcérkami. O tom niet pochýb. Spomínam ako som sa ja starala o svoje dievčatká a teraz vidím, ako sú oni mamičkami. Je to krásne.

Ale predstavte si, že ja to prežívam aj s mamičkou drozdicou. Rodinku máme rovno pod oknami v stromčeku. Rodičia sú tak dojemne starostliví, že sa neviem na nich vynadívať. Vyliahli sa im tri malinké drozdíky a rodičia sú takí starostliví, že niektoré ľudské rodiny by sa mali od nich čo učiť. 
Maminka ich zahrieva a keď priletí otec s plným zobáčikom červíkov, tak ona
z hniezda a zo stromčeka vyletí, otec ich nakŕmi a zase on odletí a ona priletí. Dohovárajú sa jemným pípaním, alebo keď cítia nebezpečie, tak ráznym cvíb cvíb. Aj na videjku to počuť, keď som ju vyplašila, ako oznamuje mužovi cvíb cvíb. 

A tie malinké tri drozdíky sa len pred pár dňami vyliahli. Ale rastú ako z vody. Ešte nevidia, ale zobáčiky už vedia poriadne otvárať. Sú ako malé detičky, spinkajú
a papajú.

Záhradka už bola zarastená trávou. Mám aj kosačku, aj akumulátorové nožnice. Ale ja som trávnik pracne strihala nožnicami. Nebudem predsa robiť rámus malinkým drobčekom.

mamičku som trošku vyplašila,
cvíb, cvíb, cvíb, ...
ale na mňa je už zvyknutá


Kosenie nožnicami má aj výhody, máte väčší telocvik a nazbierate užitočné bylinky.
Napr. púpavu, skoroceľ, ...
Schválne ich nechávam na trávniku rásť,
mám tak živú potravu po ruke. 



Aj keď tam nechodí psík, len drozdíky a z oblohy občas padne púštny piesok :),  aj tak ich umývam pod tečúcou vodou a tak púpavové listy zjem, skoroceľ nechám usušiť. 


Sušičku môžete využiť aj tak, že sitká vyberiete a na nich sušíte bylinky voľne. 


je apríl a ríbezle budú mať pomaly plody
inokedy v apríli ešte snežilo


ešte aj tá príroda beží o preteky
dosť čo psychiatrie praskajú vo švíkoch ...
ale príroda vie, čo uvládze, človek to zistí keď už nemôže ...


jahôdky idú kvitnúť a v horách sa ešte lyžuje :)


pred pár dňami som stihla ešte ostrihať levandule
a už majú krásne mladé výhonky
ledva stíham za prírodou :)


Dnes sa oslavuje Deň zeme.


Oslavujme ju každý deň! 

A nerobme jej bolesti. 

Ani Zeme, ani prírode, ani zvieratkám. 

Lebo Zem je naša matka. 


Aké materstvo môže naša mama prežívať, keď jej úmyselne ubližujeme???



Deň zeme - Deň Zeme vznikol ako reakcia na rozsiahle poškodzovanie životného prostredia. Iniciátorom bol environmentálny aktivista, senátor Spojených štátov z Wisconsinu, Gaylord Nelson. Tento deň sa začal oslavovať od roku 1970. Jeho cieľom je pripomenutie si našej závislosti na cenných daroch poskytované Zemou. Je potreba si uvedomiť, že zemské zdroje nie sú nevyčerpateľné, a preto sa treba venovať otázkam životného prostredia a prostredníctvom spoločného celosvetového úsilia chrániť jej poklady pre budúce generácie ľudí a ostatných tvorov žijúcich na Zemi.


Ako je na tom vaša záhrada?

Môžem vám ju navrhnúť.

Krásnu, liečiacu, ochraňujúcu.



Napíšte mi:  jankag888@gmail.com


S láskou
                       Janka 


Toto viem pre vás urobiť:






Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára