Pre vás

Nepýtaj sa, čo svet potrebuje, spýtaj sa sám seba, vďaka čomu ožívaš.

A potom choď a rob to.

Pretože, čo tento svet potrebuje,

sú ľudia, ktorí ožili.

Harold Whitman

https://www.youtube.com/watch?v=XD22185zSlA

Verte, že ja vás oživím:)


jankag888@gmail.com

Autorské právo
Články môžete publikovať len s mojim súhlasom
a s aktívnou adresou na môj blog.

Aby si bol krásny, zastav sa: minútu pred zrkadlom, päť minút pred svojou dušou a pätnásť minút pred svojím Bohom. Horatius


pondelok 15. januára 2018

Dieta po sviatkoch :)


Vianočné ozdoby sú už starostlivo uložené v krabiciach a spolu so stromčekom odnesené do suterénu. Ale ešte kde tu je nejaký náznak milých sviatkov, niekedy aj po mesiaci si uvedomím, že mám nejakú ozdobu zavesenú v hale, ešte mám aj girlandu na lodžii, aj tu na foto vidno vianočnú kuchynskú utierku:)


Našla som ešte aj reťaz omotanú okolo nôh stola, aby rodina držala pokope.
Aj rodinku korytnačiek pre súdržnosť rodiny. 
Slovensko - čínske tradície :)


Nemilosrdná osobná váha mi povedala, že cez sviatky som pribrala. Ja si vždy dožičím, veď na čo sme toľko piekli, varili, chystali. Aby sme si to v pohodlí domova aj užili :) Ešte stále máme vanilkové rožky, medvedie labky a grilážové oblátky. 
Ale akoby som videla môjho ocinka, ako mi z nebíčka hovorí: "Janka, už dosť!"
On bol ako môj frajer, vždy si všímal, ako vyzerám a keď som nebodaj pribrala, stačilo jeho gesto rukou a už som vedela, koľká bije :)))
A tak som si spomenula na jeho mamičku, moju starú mamu, ona mi vždy, maličkej Babuľke (tak ma všetci volali), namiesto cukríkov dávala sušené ovocie. Na gazdovstve ho sušievali vonku, na vzduchu, v tieni, keď bolo slnečno. 
My máme dnes na to techniku. Sušičku, volajú ju aj dehydrátor. Domáce zdravé jabĺčka som očistila, umyla, nakrájala. Vybrala som už také trošku dehydrované :) Niekto má rád tenučké čipsy, ja mám rada trošku hrubšie, ako želatínové cukríky. 


A tu sa už pomaly sušia. 
Táto sušička je dobrá, pre svoj obdĺžnikový tvar spratná, 
nie je hlučná a má aj jemné sitko na drobné bobuľoviny. 


Toto sú deravejšie sitká na väčšie ovocie alebo hríby

Na ne sa môže položiť jemnejšie sitko na bobuľoviny,
bylinky a pod. 


Takže keď si spomeniem na koláčik, tak takto bude vyzerať :)

Sušené jabĺčka namiesto cukríkov
a vlažské oriešky na posilnenie mozgu, 
lebo pri projektoch sa vyčerpáva, až prehrieva :)
Niekto zvykne jabĺčka po obielení namočiť do citrónovej vody,
aby nestmavli. Ale mne to nevadí, aj takto sú výborné.



Začiatkom februára začne nový čínsky rok. Ak sa chceme v živote posunúť ďalej, nemôžeme ísť v tých istých koľajách a očakávať nové veci. Tak to nefunguje. Vždy treba vybočiť zo zaužívaných zvykov a návykov, vynoviť seba napr. u kaderníčky, začať sa starať o svoje telo a visáž, vynoviť svoj byt, napr. premaľovať izby, vchodové dvere, inak zariadiť, poposúvať nábytok, aby sa energie rozprúdili inak, oživiť novými dekoráciami ...

A kto vám vie v tom poradiť? No predsa ja Janka :)  A veľmi rada. 


Budem sa na vás tešiť.

S láskou 

                          Janka

  jankag888@gmail.com
                                                                             

MENU:







Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára