Pre vás

Nepýtaj sa, čo svet potrebuje, spýtaj sa sám seba, vďaka čomu ožívaš.

A potom choď a rob to.

Pretože, čo tento svet potrebuje,

sú ľudia, ktorí ožili.

Harold Whitman

https://www.youtube.com/watch?v=XD22185zSlA

Verte, že ja vás oživím:)


jankag888@gmail.com

Autorské právo
Články môžete publikovať len s mojim súhlasom
a s aktívnou adresou na môj blog.

Aby si bol krásny, zastav sa: minútu pred zrkadlom, päť minút pred svojou dušou a pätnásť minút pred svojím Bohom. Horatius


streda 5. septembra 2018

Staré pôvodné záhrady

Mám ich rada. Skrývajú toľko pokladov, hotový trh so skutočnými bioproduktami. Koľko našich odrôd ovocia je už zlikvidovaných, ale tieto staručké záhrady ešte mnohé z nich skrývajú.

Vzácne vlažské orechy.
Od malička som ich rada jedávala, keď boli čerstvo pozbierané
U nás v rodine nebolo záhrady, kde by neboli vlažské orechy. 


Na jeseň sa obíjali, zbierali, čistili od šupiek a sušili.
Bolo celý rok na koláče.
Človek by mal jedávať vlažské orechy kvôli bystrosti a pamäti.
Jadierko má tvar pripomínajúci mozog. 


Tieto jabĺčka sú veľmi chutné.
Mala som ich aj ja v bývalej záhrade.
Neviem aký je to druh, ale som rada, že som ich objavila.


 Ani ich nejdem zavárať, uskladním ich do pivnice.
Samozrejme v jednom rade.
Moji starí rodičia z Kremnice mali výbornú pivnicu.
Podlaha bola z udupanej hliny. 
Bola tam unikátna klíma len čo ste do nej vošli.
Na túto podlahu kládla stará mama kandličky s podojeným mliekom.
Mliečko dlho vydržalo. Pol Kremnice si chodili k nim kupovať mliečko.
Aj ja som samozrejme na ňom vyrastala. 
Dookola popri múroch v pivnici mali drevené police
a tam sme uskladňovali jabĺčka a hrušky.
Pod policami na zemi boli veľké drevené priehradky
 a v nich držali zemiaky, burgyňu, cviklu, v piesku mrkvu, petržlen. 
Naši predkovia vedeli ako gazdovať.


Našla som aj takéto sladučké slivky.
Tiež nepoznám odrodu, ale sú výborné.


Aj obed som si nazbierala, šampiňóny.



Moja drahá mamička Zemička, ty sa o nás staráš tak obetavo.
Dávaš nám pokrm pre telo, aj pre dušu.
Za to ti z lásky patrí toto srdiečko.



Napíšte mi:  jankag888@gmail.com


S láskou
                       Janka 




Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára