Pre vás

Nepýtaj sa, čo svet potrebuje, spýtaj sa sám seba, vďaka čomu ožívaš.

A potom choď a rob to.

Pretože, čo tento svet potrebuje,

sú ľudia, ktorí ožili.

Harold Whitman

https://www.youtube.com/watch?v=XD22185zSlA

Verte, že ja vás oživím:)


jankag888@gmail.com

Autorské právo
Články môžete publikovať len s mojim súhlasom
a s aktívnou adresou na môj blog.

Aby si bol krásny, zastav sa: minútu pred zrkadlom, päť minút pred svojou dušou a pätnásť minút pred svojím Bohom. Horatius


pondelok 10. septembra 2018

Nejedzte nahnité jablká

Dnešné potulky prírodou boli opäť krásne, plné rozmanitosti, hojnosti. Človek si aj zaspomína. Keby som bola mladšia, tento krásny bodliak by som si odtrhla a zobrala domov do vysokej vázy. Možno by som ho aj nastriekala na zlatisto. Dnes viem, že ostré kvety do interiérov, kde sa zdržiavajú ľudia, nepatria. Zbytočne zvyšujú napätie
a môžu poškodzovať aj zdravie. Ale bol veľmi krásny. Potešil moju dušu.


Nádherné babie leto ... začínajú kvitnúť púpavy, ďateliny, ... rastie nová žihľava. Tej sa teším najviac.


Šípky poznáte. Ale viete, čo mám na plechu? Hloh. Pozrite si jeho účinky. Je unikátny. 


Na potulkách som našla opäť inú jabloň, pozrite aké krásne jabĺčka. Pôvodne som chcela jabĺčka na sušenie, ale tieto krásne uložím do drevených debničiek na zimu. Takže za sušenými sa ešte vydám na cestu :)


Pri ich oberaní mi prišla na rozum jedna spomienka, ktorou na svoje detstvo spomínal jeden herec, už si nepamätám ktorý. Keď bol malý, tak stále jedával nahnité jablká. Jeho mama bola taká šetrná, že keď išla do pivnice po jablká, tak vždy zobrala len tie, ktoré začínali hniť. Tak celé detstvo jedol nahnité jablká.
Možno je to úsmevné, alebo nepochopiteľné. Ľudia, ale takto žijeme! Oblečenie si nechávame na sviatočnú príležitosť, jedávame zo starých tanierov, lebo obedová súprava je na zvláštnu príležitosť, ... aj vitríny máme plné krištáľových pohárov a len 
z nich utierame prah. Aj do práce chodíme znechutene, nemáme ju radi. 

Stále si vyberáme nahnité jablká ... a čo ak tá zvláštna príležitosť ani nepríde. Kto osobne zažil okamih medzi životom a smrťou, už si nikdy nahnité jablká nevyberie.
Vyhodí ich. Vytriedi v komore na polici nahnité jablká, vyhodí ich a ponechá si len tie krásne.
A tie si bude vychutnávať.

Toto je aj podobizeň nášho bývania. Všetko sa zíde, hromadíme a hromadíme. Všetko je škoda. Až nás to prevalcuje a čudujeme sa, že sme smutní, ponurí, nič nás nebaví, nemáte žiadnu energiu. No jasné že nie, nemáme vzduch, nevieme sa zhlboka nadýchuť a tešiť sa z každého dňa.

Niekto počíta interiér na počet m2, ja zase na počet m3 ... vzduchu.

Len tak sa dá plnohodnotne žiť. Tešiť sa ráno na nový deň. Tešiť sa z voľnosti.
Z nezávislosti. Z dobrých vzťahov.

Ak som vás navnadila na triedenie, vyhadzovanie, darovanie, ... tak je to dobre.

Ak sa chcete pohnúť ešte ďalej, tak vám rada poradím.

Dýchajúci a správne usporiadaný priestor prevzdušní aj váš život. 

Viete, že sa venujem štúdiu a návrhu interiérov podľa prírodných zákonov
už 14 rokov?


Napíšte mi:  jankag888@gmail.com


S láskou
                       Janka 











Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára