Pre vás

Nepýtaj sa, čo svet potrebuje, spýtaj sa sám seba, vďaka čomu ožívaš.

A potom choď a rob to.

Pretože, čo tento svet potrebuje,

sú ľudia, ktorí ožili.

Harold Whitman

https://www.youtube.com/watch?v=XD22185zSlA

Verte, že ja vás oživím:)


jankag888@gmail.com

Autorské právo
Články môžete publikovať len s mojim súhlasom
a s aktívnou adresou na môj blog.

Aby si bol krásny, zastav sa: minútu pred zrkadlom, päť minút pred svojou dušou a pätnásť minút pred svojím Bohom. Horatius


utorok 19. júna 2018

Včielky liečiteľky

Sedela som medzi včielkami, úplne pri nich, v pokoji a oni sa tiež necítili ohrozené. Preto si pokojne zbierali peľ na našich levanduliach a vôbec si ma nevšímali. Ešte tak úplne blízko som pri nich nebola, skôr akoby medzi nimi. Ako jedna z nich. To je krásny zážitok. Ale čo je najzaujímavejšie, že som cítila ich liečiacu energiu. To je unikátne. Ako mám rada ich peľ, ktorý predávajú včelári, tak táto energia bola hrejivá, príjemná a ten ich monotónny bzukot bol pokojný, láskavý, obetavý, krásny. 
A tie včielky, pracovité, pokojné, mierumilovné, ... omamujúca vôňa levandúľ ... motýlik ... krása
Nechce sa mi jej vzdať. 

Mám dilemu, čo urobiť. Ideálne by bolo levandule ostrihať, kým nepadajú semiačka. Lenže kto nakŕmi včielky? Možno sa to zdá smiešne, aké mám starosti. Ale obecne povedané, včielky majú čím ďalej - tým menej potravy. Z krásnych trávnikov sa nenajedia. A my bez včielok tiež nie. Preto treba sadiť kvietky. Niektorí múdri otcovia
a starejší v mestách už rozhodli, že namiesto trávnikov na sídliskách budú siať lúčne kvety. A vy ako?


Ku včielkam sa prikmotrí aj dlhozobka, motýľ, ktorý na kvietky nesadá, 
ale krídelkami kmitá tak rýchlo, že môže ostať na mieste a sať peľ.
Ľudia si myslia, že je kolibrík.:)
Prišiel k nám z južných krajín. Ako sa u nás oteplieva a tam prihára, tak sa aj hmyz sťahuje k nám.
Vlani som videla, ako za letu vták spomedzi včielok rozpoznal tohto motýľa a chňap ... 
Netreba sa ho báť. Mne zatiaľ nič nespravil a som denne v tomto bzukote, robí mi to dobre.
Pomaly sa približujem k faune, ktorej som sa kedysi bála a je to skvelý pocit.
Len treba byť naladený na svoju dušu, zvnútorniť sa, byť pokojný a v blaženosti.
Potom ani hmyz, ani zvieratá sa necítia v ohrození. Ostanú pokojní. Oni to cítia.



Dávate vtáčikom, včielkam a chrobáčikom piť?
Na moje mištičky si už zvykli a idú k nim na tutovku :)


Všetko je smädné, nestačím polievať.
V Lidli predávali oleandre. Tak ma to ťahalo, aby som si dáky dokúpila.
Ale potom som si povedala, že ďalšia zodpovednosť,
zodpovedností už mám aj tak dosť ...


Komu sa nelení, tomu sa červení :)
Broskyne boli vo vnútri červené, tak sú dočervena.

Na letnej terase aloe a orchidei


Ak idete stavať dom, rekonštruovať  interiér či založiť záhradu, nemala by som pri tom chýbať.  Po odovzdaní projektu pochopíte prečo a budete radi, že ste dali na moje slová. 

Budem sa na vás tešiť.

S láskou
                       Janka 


jankag888@gmail.com


Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára