Pre vás

Nepýtaj sa, čo svet potrebuje, spýtaj sa sám seba, vďaka čomu ožívaš.

A potom choď a rob to.

Pretože, čo tento svet potrebuje,

sú ľudia, ktorí ožili.

Harold Whitman

https://www.youtube.com/watch?v=XD22185zSlA

Verte, že ja vás oživím:)


jankag888@gmail.com

Autorské právo
Články môžete publikovať len s mojim súhlasom
a s aktívnou adresou na môj blog.

Aby si bol krásny, zastav sa: minútu pred zrkadlom, päť minút pred svojou dušou a pätnásť minút pred svojím Bohom. Horatius


nedeľa 24. júna 2018

Jánske levanduľové dožinky

Na Jána majú bylinky čarovnú moc. Tentokrát som nemusela chodiť ďaleko. Len som zbehla do záhradok pod okná. Obrázky povedia za všetko.

V permazáhradke som ostrihala kôpor.
Ale už rastú ďalšie výhonky, ešte bude jeden zber. 


Aj v zime budeme môcť vychutnávať jeho unikátnu vôňu v omáčkach.


V stredomorskej záhradke som ostrihala levanduľu. 
Neviem, aký je to druh, ale bola vysoká ako klasy. 
Musela som jej dať ohrádky, aby od ťarchy neležali na zemi.


Postupne ostali z nich len malé okrúhle kríčky.



Levanduľové klasy :)


Tak čo s nimi ... 
Keď klasy, tak dožinky.
Levanduľové dožinky. 
Celý deň som plietla dožinkové Jánske levanduľové vence. 


Máme doma také malé voňavé Provensálsko ...
Ale aj ochranu domova.







Moderní Rudlovčania ozdobujú svoje príbytky levanduľou:)


V stredomorskej záhradke som mala spočiatku vzorový trávnik bez burinky. 
Ale neskôr som prestala bojovať so skorocelom. 
Veď on mi chce dobre. 
Keď po ňom stúpam bosá, tak mi lieči nohy, ani o tom neviem. 
Kedysi si dávali do topánok skorocel, keď ich boleli nohy. 
Naučili sme sa prírodnú lekáreň považovať za nežiadúcu burinu ...
Pritom skorocel je v prírode aj prvá pomoc, 
ak nás niečo uštipne. 
Treba lístok požuť a priložiť na ranu.


Oleander som postriekala bio prípravkom proti pukliciam. 
Tak dúfam, že som mu pomohla. 
Nikdy nestriekajte chémiu, zabíjate včielky.


Ide mať veľa kvetov.
Pri malých deťoch a zvieratách treba dávať pozor, oleander je jedovatý.
Ale krásny. 
Pre mňa palmy, oleandre a levandule sú more ... milované more ...





Budem sa tešiť, keď mi napíšete. Kým som tu, som tu pre vás.

S láskou
                       Janka 

jankag888@gmail.com








Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára