Pre vás

Nepýtaj sa, čo svet potrebuje, spýtaj sa sám seba, vďaka čomu ožívaš.

A potom choď a rob to.

Pretože, čo tento svet potrebuje,

sú ľudia, ktorí ožili.

Harold Whitman

https://www.youtube.com/watch?v=XD22185zSlA

Verte, že ja vás oživím:)


jankag888@gmail.com

Autorské právo
Články môžete publikovať len s mojim súhlasom
a s aktívnou adresou na môj blog.

Aby si bol krásny, zastav sa: minútu pred zrkadlom, päť minút pred svojou dušou a pätnásť minút pred svojím Bohom. Horatius


nedeľa 1. júla 2018

Trojgeneračné recepty


Tento starožitný mažiar a kuchárky vydané v roku 1940 mám od starej mamy.


Prišla doba, keby pomaly každý pátra po starých dobrých zdravých receptoch
našich starých mám. 


 Aj tieto sklené šálky so zlatistým uškom som si od nej zachovala.



Tieto prastaré recepty na uzdravenie ani nemajú dátum vydania.


Niektoré na ukážku. 








Našu kuchárku mám od mamičky, je z roku 1964.
Klasické staré dobré recepty.


Na sobotňajšie pečenie zákuskov mala ten tyrkysový zošit plný receptov.
Aj podľa opotrebenia vidno, že skutočne piekla každučkú sobotu. 
Každú sobotu poobede u nás rozvoniaval unikátny koláč. 
Ja som si moje roztriedila do malých euroobalov podľa druhov.
Nie sú až také opotrebované :)


Toto sú moje pomôcky na sviatky a na zaváranie.


Mám aj takéto súčasné kuchárky pre inšpiráciu.


Ja skôr niečo upečiem, nazbieram bylinkové čajíky, vymyslím domácu zmrzlinu.
Poriadim, operiem, postarám sa o záhradky. 


Takto ich mám v kuchyni po ruke. 
A ďalšie a ďalšie knihy nielen kuchárske mám v suteréne v sklade.
Čakajú, že z nich zriadim knižnicu pre ľudí. 
Aj na to raz príde.


A po ruke mám aj moje obľúbené levanduľové súpravy.
No nevravím, čajíky :)


A zopakujme si praktický návod proti tučnosti :)))


Poneváč cez týždeň mávam silné telesné napnutie a nefajčím tabák, 
tak víkendoví záhalčiví ľudia si urobia narýchlo medové pláty :)



Poneváč záhalčiví ľudia ani neumažú tácku, aby ju nemuseli umývať, 
tak použijú obal z plátov. 



Tieto výšivky vyšívala moja stará mama. 
Pomaly budú mať aj 100 rokov. 
Sú doteraz naškrobené, len sa mi nechcelo žehliť puky po skladaní.
V zime nemuseli ísť na pole, tak vyšívali, tkali, obšívali, párali perie na periny, ...
Tieto výšivky obmieňala v kuchyni nad stolom.
Ten stôl slúžil aj na umývanie riadu. Vytiahla sa spodná časť pod doskou
a v nej boli zabudované dva plechové lavóre.
Do jedného stará mama naliala horúcu vodu zo šporhéltu 
a do druhého kládla umytý riad. 







a chutný domáci koláčik :)


Tento obraz krížikmi vyšívala moja mamička.
Tušila, že jej dcéra bude od mala behať po lúkach s plnou náručou kvetov :)


A čo ešte rada robím? Zariaďujem, premiestňujem, triedim, rozdávam, zveľaďujem, čítam, fotím, blogujem a kto ma potrebujete, rada robím projekty vašich domov, bytov a záhrad. 


Budem sa tešiť, keď mi napíšete. Kým som tu, som tu pre vás.

S láskou
                       Janka 

jankag888@gmail.com


Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára