Pre vás

Nepýtaj sa, čo svet potrebuje, spýtaj sa sám seba, vďaka čomu ožívaš.

A potom choď a rob to.

Pretože, čo tento svet potrebuje,

sú ľudia, ktorí ožili.

Harold Whitman

https://www.youtube.com/watch?v=XD22185zSlA

Verte, že ja vás oživím:)


jankag888@gmail.com

Autorské právo
Články môžete publikovať len s mojim súhlasom
a s aktívnou adresou na môj blog.

Aby si bol krásny, zastav sa: minútu pred zrkadlom, päť minút pred svojou dušou a pätnásť minút pred svojím Bohom. Horatius


štvrtok 24. mája 2018

Permakultúrna farma

Taká malinká farmička. Postavená z prírody, čo okolie dalo. Čo umožnilo. Je dobré vedieť sa zadívať na prostredie, čo ponúka, čo umožňuje. Čo sa dá prirodzene do neho včleniť. Pozrite sa, ako to vidím ja:




Takto to začínalo:




Okoloidúci si farmičku fotia, detičky zo škôlky sa z nej učia a ja sa z toho teším. Pestujem na nej len bylinky a zeleninku. Ešte všetko nevzišlo, v lete to bude plné hojnosti. Chovám vtáčiky, majú svoje kŕmitka a mištičky s vodičkou. V zime tu majú aj Country hotel. 


V lete majú Country klub. 



Aj chrobáčiky tu majú svoj 5 hviezdičkový hotel.  


Všetko chce čas, energiu, námahu, peniaze a hlavne lásku k prírode. Niektoré práce sú veľmi ťažké a náročné, nosenie skál, ryľovanie a pod., ale na druhej strane ma príroda dobíja. 

My dve sme ako perpetum mobile. 


Len večer, keď si ľahnem spať, tak cítim únavu, ale hlavne spokojnosť, že som zase niečo vytvorila. A už aj premýšľam, čo budem robiť na druhý deň. Obyčajne to aj tak viem len keď robím, nikdy neviem, čo nakoniec vznikne. Ide to ruka v ruke 
s vnuknutiami. 

Takáto permafarmička nie je len o úžitku z úrody a radosti zo spevu vtáčikov. Ona svojimi posvätnými útvarmi čistí široké okolie čo do šírky aj výšky od balastu, od patogénnych zón, od anténových žiaričov, vôbec od toxického prostredia. A nie je náhoda, že ju mám na východe priamo pri spálni. Spím ako bábätko. 
Vieme, že východ je palác rodiny a zdravia. A živel drevo. Bylinky na východe sú ako stvorené pre podporu zdravia rodiny. 


















A ešte bližšie k spálni mám stredomorskú záhradku. Tú už z môjho blogu poznáte. Tiež má posvätný tvar monády. Rovnováhy jinu a jangu. Rovnováhy a harmónie prostredia ... 
a s tým radosti zo života ... 

Ráno o 4. hod. už máme takýto radostný koncert pod oknami. 

Óda na radosť 



Stredomorská predzáhradka










Permakultúra

Môj kanál na You Tube:


Moja zbierka na Pintereste:



Mám rada takéto filmy:

CESTA Z MESTA




CESTA DO LESA Matko země - klip



CESTA DO LESA









Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára