Pre vás

Nepýtaj sa, čo svet potrebuje, spýtaj sa sám seba, vďaka čomu ožívaš.

A potom choď a rob to.

Pretože, čo tento svet potrebuje,

sú ľudia, ktorí ožili.

Harold Whitman

https://www.youtube.com/watch?v=XD22185zSlA

Verte, že ja vás oživím:)


jankag888@gmail.com

Autorské právo
Články môžete publikovať len s mojim súhlasom
a s aktívnou adresou na môj blog.

Aby si bol krásny, zastav sa: minútu pred zrkadlom, päť minút pred svojou dušou a pätnásť minút pred svojím Bohom. Horatius


utorok 29. mája 2018

Cisárove nové šaty

Vonku hrmí a konečne riadne prší. Už si príroda žiadala vodičku. No doobeda bolo krásne a ja som sa vybrala na pokosenú lúku. Oblečená - aj nahá :) Moje krásne farebné mandalové voľné a ľahučké šaty mi to umožňujú. Ako kedysi pod šatami v lete nenosili ženy nič a vedeli prečo. Tak aj ja tak behám ako víla Amálka. A nasávam cez nohy, cez panvu, cez pľúca silu našej matky Zemičky.
Vôňu sena zbožňujem od malička.

Takto môj Earting vyzerá v praxi :)


Ale to nebola jediná činnosť. Hlavne som si išla na pokosenú lúku nazbierať seno na moje permakultúrne sadenie. Aj koscov počuť v diaľke. Kedysi bolo počuť švihanie kosami, dnes vrčanie strojov a hrkotanie mechanických kosačiek ako tá moja. Dnes bol podľa lunárneho kalendára výborný deň na kosenie. Ani som nevedela, len tak intuitívne som dnes aj ja kosila.


Všetko sa využíva a nedrancuje zbytočne Zemičku. 
Obal z mulčovacej kôry na nosenie sena.

Kedysi si naše babičky seno viazali do plátna a nosili na chrbte. 
Aj moja stará mama. Vidím ju ako dnes, vo dvoje prelomená vláčila trávu či úrodu 
z poľa domov, raz v plátne, raz v koši. 


Z môjho čápieho hniezda sa stalo parenisko a z pareniska permakultúrne sadenie.




Natrhala som aj žihľavu. Oleandre napadli tento rok puklice, oberám ich, 
postrekujem saponátovou vodou a idem skúsiť ich ošetriť aj žihľavovou vodou. 



Na divokej lúke som našla aj krásne jahody. 
Hádam sa ujmú.


Medená špirála bude rastlinky posilňovať a ochraňovať. 



Permakultúra nie sú prefabrikáty. Skoro všetko som našla v blízkom okolí. 
Skaly, skalky, drevo na ploty. To ma veľmi baví :)
Príroda je pre mňa ZBOŽIE  zdarma.
Vo všetkom vidím tvorivosť a hravosť a nie len tú moju ...


 Tohtoročné malinké levandule už krásne kvitnú. 
Žeruchu si už dávame na zemiačky s masielkom.


Všade, kde sa pohnem, vidím srdiečka. Nájdem skalu - srdiečko, kôru zo stromu - srdiečko, ... 

Srdiečka sú všade ... len sa treba pozorne dívať.
A počúvať to svoje.


Ak neviete, kde aké tvary vo vašej záhradke vytvoriť a vôbec, ako zorganizovať záhradku, tak tu ma máte :)

Môžem vám ju navrhnúť.


Krásnu, liečiacu, ochraňujúcu.



Napíšte mi:  jankag888@gmail.com


S láskou
                       Janka 


Toto viem pre vás urobiť:





Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára