Pre vás

Nepýtaj sa, čo svet potrebuje, spýtaj sa sám seba, vďaka čomu ožívaš.

A potom choď a rob to.

Pretože, čo tento svet potrebuje,

sú ľudia, ktorí ožili.

Harold Whitman

https://www.youtube.com/watch?v=XD22185zSlA

Verte, že ja vás oživím:)


jankag888@gmail.com

Autorské právo
Články môžete publikovať len s mojim súhlasom
a s aktívnou adresou na môj blog.

Aby si bol krásny, zastav sa: minútu pred zrkadlom, päť minút pred svojou dušou a pätnásť minút pred svojím Bohom. Horatius


štvrtok 8. marca 2018

Kuchyňa kedysi a dnes podľa Feng shui

Takto sme začínali :) Kúpili si družstevný byt a s ním aj takúto kuchynskú linku. Písal sa rok 1984.
Toto je jediná fotka, aj to urobená z diapozitívu. Takže tie šmuhy sú zo starého záberu, nie na linke.
Bola som hrdá, lebo sme si dorobili vitrínku so sklenenými policami. Potrebovala som niečo odľahčené, nie len samé biele bukasové dvierka. Pôvodné biele obkladačky. Ale boli sme vo svojom, to bola radosť...



Ako sme byt postupne prerábali, tak s ním aj kuchyňu. Béžové obkladačky, kde tu
s hnedou dlažbou, aj popri linke bola tá hnedá dlažba. Bolo to efektné, aj v lete príjemné. Ale v zime chladné a keď spadol pohár, tak nenávratne :)))

Potom sa dorobili ďalšie skrinky a drevený obklad. A to už sa domáci pán chválil všetkým hosťom :)
Oprávnene, pracne lepil štiepané drievka, dookola drevený rám a potom namoril, dal drevené kľučky. Drevené poličky.
Cez Nežnú revolúciu, keď sa otvorili hranice, tak sme dovážali z Viedne množstvo elektroniky, kozmetiky, domácich spotrebičov, kávy, hračiek, ... Toľko peňazí som nikdy nemala ako vtedy.
Všetko sa predávalo na burze, žiadne zákony, žiadne pokladnice. Moji nadriadení si
u mňa objednávali, čo im mám doniesť. Bolo to vtedy legálne. A tak aj na tomto starom videu budete vidieť, že sme mali vtedy už rôzne spotrebiče v kuchyni. Vždy zo zisku som si niečo do kuchyne kúpila. Mikrovlnku, kávovar, hriankovač, topinkovač, ponorný mixér, fritovací hrniec, ... vtedy každý chcel doma len fritované hranolky, fritované kurča, lupienky, aj fritovací olej som si dovážala.

Z bielej kuchyne sa stala zemitá, hnedá a béžová. Vtedy som nevedela, že to tak má byť, bola to intuícia.

Tak sa pozrite, video z roku 1990.
Minerálka ešte v sklenenej fľaši.
Video som si vtedy sama natočila.
Zariaďovanie ma vždy bavilo.


skúšam zdarma verzie konvertora a strihacieho programu
kým sa stále niečo nové učíme, stále sme mladí :)))
chcem sa naučiť upravovať filmy 

Toto je už foto neskôr, tu už mám ponorný mixér Zepter. Aj pult nie je zaprataný spotrebičmi. Dokonca už je aj páková batéria.



Tu je už iný kávovar, postupne som to vymieňala.
Na pulte je príprava štedrovečernej večere v plnom prúde :)
Koláče, vybraté mäso z kapustnice.
Sama sa čudujem, koľko máme prastarých záberov. 
Nie sú to fotky načančané do blogu, vtedy som netušila, že čo je blog
a že budem blogerkou.


Dnes je kuchyňa iná, modernejšia, vzdušnejšia, bledšia. Moderné veľké spotrebiče 
a na mieste, kde majú byť podľa svetových strán, podľa osobných smerov, podľa rodného listu interiéru. 
Malé spotrebiče v zásuvkách, nože v zásuvkách. Na pulte len varná kanvica, tá sa používa každý deň. Aj tieto fotky som vytiahla z archívu, nechce sa mi ísť fotiť, tak aspoň na ukážku.




Dnes je kuchyňa ako má byť. Je to dôležitá miestnosť, symbolizuje hojnosť, zdravie 
a nemôže byť hocikde. Najmä nie na SZ v paláci hlavy rodiny. 

Ak by ste potrebovali si dať doporiadku interiér, napíšte mi. Nemusí to byť o nových nábytkoch či spotrebičoch. Je dôležité ich správne umiestniť, kde je to nutné, tak ošetriť, aby zbytočne nezasahovali do osudu rodiny. 


Budem sa na vás tešiť.

S láskou
                       Janka 

jankag888@gmail.com









Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára