Pre vás

Nepýtaj sa, čo svet potrebuje, spýtaj sa sám seba, vďaka čomu ožívaš.

A potom choď a rob to.

Pretože, čo tento svet potrebuje,

sú ľudia, ktorí ožili.

Harold Whitman

https://www.youtube.com/watch?v=XD22185zSlA

Verte, že ja vás oživím:)


jankag888@gmail.com

Autorské právo
Články môžete publikovať len s mojim súhlasom
a s aktívnou adresou na môj blog.

Aby si bol krásny, zastav sa: minútu pred zrkadlom, päť minút pred svojou dušou a pätnásť minút pred svojím Bohom. Horatius


piatok 27. januára 2017

Kým opička doskáče

a príde pyšný kohútik, tak si môžeme utriediť myšlienky, odhodiť tie nepotrebné, nahradiť ich múdrymi, zmysluplnými, tvorivými.

Ja to robím takto:








Triedim, separujem, darujem, vyhadzujem. Obsah skríň, obsah pivnice, obsah hlavy:)

Smerujem k minimalizmu. Čo už nepotrebujem, čo už dlhšie nepoužívam, je to zbytočnosť, ktorá zaťažuje ťažkými energiami priestor, zaťažuje moju myseľ a robí prekážky novým príležitostiam. 

Toto robím pravidelne, nie len na konci čínskeho roku. No tento rok je to zvlášť účinné, ak chcete začať písať nové osobné dejiny. Začal rok jedničky, nové začiatky. 
Staré veci treba vytriediť.


Sú to pekné veci, ale ak sú navyše, nie je čo riešiť. Druhým sa zídu. Vyložené krabice s vecami druhých potešia a tiež inšpirujú k triedeniu. Takto som si aj ja našla pre seba dva zaujímavé  kúsky, ktoré iní vytriedili. Peknú ľahučkú vetrovku a kultovú kabelku, zberateľský kúsok.
Je to milá a užitočná tradícia. A je to diskrétne, nikto o nikom nevie čo si zobral. Zvyšok suseda zanesie do charity. 


Aj technický pokrok minimalizuje. Nosiče hudby sú maličké karty, kľúčiky. Tak načo budem zbytočne uskladňovať cedečka a kazety. Okrem tých obľúbených. Na smart hodinkách mám mobil aj PC. 
Jedine klasické platne sú pre mňa hodnotou. Tie uchovávam ešte z čias mladosti mojich rodičov. Sú ako nové. Klasická hudba, tanečná hudba. Ešte som nebola ani na svete. Sú staršie ako ja. V krásnom hrubom listovacom albume. Samozrejme mám aj platne, ktoré som si postupne kupovala ja. Spevákov aj skupiny. A mám aj sadu školských platní. Včera som si z nich pustila - Pieseň práce - a prišlo mi ľúto, pripomenulo mi to moje bezstarostné detstvo a mojich drahých rodičov. 

Sú veci, udalosti a ľudia, ktorých nikdy nevyhodím... 

Ako sa vy lúčite so starým čínskym rokom? Myslím tak osobne. 

Budúci týždeň k nám privíta Kohútik.
Viete čo nám prinesie? 
Viete, aké energie nám prinesie?
Viete, ako máte ochrániť seba, svojich blízkych?
Viete, ako máte ochrániť svoj domov? Svoje pracovisko?

Ja vám rada poradím. 

Budem sa na vás tešiť. 

S láskou 

                 Janka  


















Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára