Pre vás

Nepýtaj sa, čo svet potrebuje, spýtaj sa sám seba, vďaka čomu ožívaš.

A potom choď a rob to.

Pretože, čo tento svet potrebuje,

sú ľudia, ktorí ožili.

Harold Whitman

https://www.youtube.com/watch?v=XD22185zSlA

Verte, že ja vás oživím:)


jankag888@gmail.com

Autorské právo
Články môžete publikovať len s mojim súhlasom
a s aktívnou adresou na môj blog.

Aby si bol krásny, zastav sa: minútu pred zrkadlom, päť minút pred svojou dušou a pätnásť minút pred svojím Bohom. Horatius


štvrtok 14. júna 2018

Strom Slovanov

Dnes som sa potešila. Našla som lipu, ktorá ešte kvitla. Všade už boli odkvitnuté. Počasie mýli aj prírodu, aj nás ľudí. A ten bzukot ..., tisíce včielok na strome usilovne zbieralo peľ. Tak som sa pridala k nim. Celkom sme sa rešpektovali. A ja sa čudujem, že tento rok je ich dáko málo na mojich levanduliach. Veď oni prídu, keď odkvitnú lipy. Zato je veľa motýľov. To je dôkaz čistého životného prostredia.


Lipové kvietky krásne voňajú. Čajík z nich je unikátny. Aj v zime ak je človek nachladnutý, namiesto acylpyrínu. Ale kedykoľvek, ak sa treba upokojiť pred spaním.

Z tohto dôvodu sa aj kolísky pre deti vyrábali z lipového dreva. Lipové drevo upokojuje. Dieťa sa pri ňom cíti ako v náručí svojej láskavej mamy. Ak máte malé dieťa, dajte mu vyrobiť postieľku z lipy.




Kolíska z lipového dreva - našla som tu: http://z-dreva.sk/vyrobky-z-dreva/19-drevena-koliska.html

Každá dedinka mala v strede zasadenú lipu. Je to strom Slovanov a je to strom, ktorý ľudí združuje, vytvára spoločenstvo. Ak sa cítite osamelí, zranení, neviete sa začleniť do skupiny, prineste si domov drevo z lipy. Môže byť napríklad vo forme vyrezávaných sošiek, napríklad sošku anjelika z lipového dreva. Alebo si sami niečo vyrežte, zhotovte z  dreva. Dá vám istotu, zázemie, ochranu, lásku. 

Je to strom zamilovaných, zjednotenia, lásky, pokoja, otvára dušu pre krásne sny. Je nositeľom tradícií, zjednocuje rodinu a pomáha súdržnosti spoločnosti. Čo nám vonku chýba, je naša vlastná nedostatočnosť. Čo v okolí obdivujeme, to sú naše časti, ktoré sme doteraz v sebe neobjavili. Strom pomáha byť v kontakte s veľkým celkom. Vždy patríme ku skupine, odkiaľ nám príde pomoc. Máme svoju stanovenú pôsobnosť, ak ju prekročíme, vyšší celok nás vráti späť. Nie je to obmedzovanie slobody, lebo aj my sme súčasťou vyššieho celku. 

Zasaďte si lipu veľkolistú do centra dedinky, alebo do centra sídliska, nech vás zjednocuje.
Táto lipa sa dožíva až 1000 rokov. Mnohé dediny takéto lipy majú od nepamäti. Je to náš strom, strom našich predkov, strom Slovanov.

Viete aké drevo je na čo vhodné a ako pomáha ľuďom?

Tí, ktorí si dali urobiť u mňa projekt domu alebo bytu, to už vedia. A presne vedia,
z čoho si dajú urobiť drevený obklad, alebo drevený nábytok. Alebo drevené dekorácie. Také, ktoré ich podporujú.



Napíšte mi:  jankag888@gmail.com


S láskou
                       Janka 


Toto viem pre vás urobiť:









Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára