Pre vás

Nepýtaj sa, čo svet potrebuje, spýtaj sa sám seba, vďaka čomu ožívaš.

A potom choď a rob to.

Pretože, čo tento svet potrebuje,

sú ľudia, ktorí ožili.

Harold Whitman

https://www.youtube.com/watch?v=XD22185zSlA

Verte, že ja vás oživím:)


jankag888@gmail.com

Autorské právo
Články môžete publikovať len s mojim súhlasom
a s aktívnou adresou na môj blog.

Aby si bol krásny, zastav sa: minútu pred zrkadlom, päť minút pred svojou dušou a pätnásť minút pred svojím Bohom. Horatius


pondelok 28. augusta 2017

Po stopách rodu

Ak chcete niečo múdre pre svoje deti a ďalších potomkov urobiť, rozprávajte im
o svojich rodičoch, starých rodičoch, ďalších predkoch. Zaveďte ich na miesta, kde žili a porozprávajte ako žili. Pre každého človeka je veľmi dôležité poznať svoj grund, svoj základ, svoje korene. Lebo z nich čerpá istotu a silu.
Ja som žila v Kremnici so svojimi rodičmi a bratom, starými rodičmi, tetami a ujami, sesternicami a bratrancami. Bola sme široká rodina, pol Kremnice bola moja rodina :) Takže svoje korene som zažila. Zažila aj život na gazdovstve, už vtedy v Kremnici ojedinelom, ale ja som mala to šťastie, že moji starí rodičia si ho udržali a videla som, ako vedia hospodáriť, ako ťažko pracujú na poli, v záhrade, okolo statku a domu. Ich hospodárenie bolo bezodpadové. Už som to v tomto blogu písala. Čo im zvýšilo
z úrody, predali na ringu (na trhu). Mnohí si k nim chodili kupovať čerstvo podojené mlieko, aj domácu slivovicu.
A takto korunku ku korunke odkladali, aby si mohli prikúpiť ďalšie a ďalšie pozemky.
Vtedy to bol veľký majetok. A opäť sa vrátila doba, kedy sú pozemky vzácne.

Včera sme sa vybrali na výlet po stopách našich predkov. Zobrala som staručké fotografie mojich starých rodičov, aby sme sa na nich duchovne naladili, rozprávala som o nich ako žili.
A vybrali sme sa najprv na veľký pozemok do divokej prekrásnej prírody neďaleko Kremnice, ktorý sme po nich zdedili.
Toto je z neho výhľad. Niekto vidí len divokú lúku obkolesenú stromami, aj tie
k pozemku patria.
Ja vidím obrovský potenciál. Keď ideme k moru, tak chceme mať z apartmánu výhľad na more. Vtedy to má pre nás hodnotu. Keď máme pozemok, chceme mať z neho krásny výhľad na hory. Vtedy to má pre nás hodnotu. Tak tento výhľad má obrovskú cenu, cenu fénixa:)
Pre mňa je to rodová duchovná hodnota. Je to pôda, ktorú obrábali moji predkovia. Je tam ich sila a láska a ja som to tak vnímala.


Nazbierali sme si na panenskej lúke bylinky. Ja som si zobrala do záhradky veľké šutre:) kamene, aby som tú energiu mojich starkých mala aj pri dome. 

Boli tam staré múdre stromy, orechy aj liesky. 

Pastieri majú urobené napájadlo pre ovečky. 
Nie je to oplotené, ľudia tam majú voľný prístup.
V tej pokojnej prekrásnej panenskej prírode 
zurčanie horskej vody je upokojujúce.
Vychutnajte si to. 

Teraz vás pozývam do krásneho historického kráľovského mestečka Kremnica. Nie len takto virtuálne, ale treba to osobne zažiť. Keď som ho včera filmovala, tak okoloidúci turisti si hovorili, že v skutočnosti je to oveľa krajšie, ako na fotografiách. To im dávam za pravdu. Bolo tam počuť nemčinu, maďarčinu, češtinu, ...  Je preslávené hlavne ťažbou zlata a razením mincí a medailí.

Choďte na hrad, je odtiaľ krásny výhľad na celé mestečko
aj okolitú prírodu.
V areály hradu je prekrásny kostol sv. Kataríny, patrónky mesta,
moji rodičia tam mali svadbu.
Aj deti si tam prídu na svoje.
Môžete navštíviť aj historickú časť mincovne, alebo múzeum.

Morový stĺp sv. Trojice s množstvom anjelov a svätých 
v nadživotnej veľkosti.
Tie brvná sú už nachystané na Kremnické gagy.

Pamätník SNP a Barbakan ako vstup do opevnenia
mestského hradu, v jeho nádvorí je kultúrne informačné stredisko

Po stranách vstupnej brány sú osadené reliéfne kamene
so symbolmi: mesiac - striebro, slnko - zlato.
Nad mesiacom je socha baníka.
Nad slnkom je socha minciara.

Loretánska kaplnka Františkánskeho kostola,
v ktorom som bola pokrstená.
Je v nej príjemný chládok a ticho svedčiace o PRAVDE.





Keď sme si vychutnali mestečko, išli sme sa našim drahým poďakovať na ich posledné miesto odpočinku. Pre vnúčika je to miesto, kde odpočívajú jeho pra-starí rodičia,
pra-pra-starí rodičia a pra-pra-pra-starí rodičia. Všetci vedľa seba. Poupratovali sme hroby, na všech svätých akoby sme našli. Zapálili sme sviečočky, pomodlili sa. 

Rodinný výlet bol pre mňa opäť hlboký zážitok a pre deti a vnúčika rovnako. Bol prierezom našich šiestich generácií. Posilnení našimi koreňmi sme sa šťastní vrátili domov. Pre zachovanie zdravého rodu je dôležité posilňovať vzťahy k predkom. Keď už nie kvôli sebe, tak na deťoch a vnúčatkách vám iste záleží.

Ak nepoznáte svoje korene, aj naša história sú naše korene. Krásne mestečko Kremnicu vám odporúčam navštíviť. Ideálne je si najať sprievodcu. Na hrade je sprievodca, no v meste by bol tiež potrebný. Je tam veľa veľa historických stavieb. Treba sa informovať v miestnom KIS.

Trendy turistiky sa menia, aj potreby turistov. Do popredia sa dostávajú čoraz viac greeters.
Sú to dobrovoľníci, ktorí žijú v danom regióne, meste a sprevádzajú turistov z pohľadu miestneho života. Je to forma sociálneho cestovného ruchu.


Tu sú vzácne zábery z čias detstva a mladosti mojich rodičov, nielen mojich ...


Ak by ste potrebovali sprievodcu vašim bývaním, tak som tu:)


môžete mi napísať: jankag888@gmail.com


Budem sa na vás tešiť. 

                                           Janka

Toto viem pre vás urobiť:















Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára