Pre vás

Nepýtaj sa, čo svet potrebuje, spýtaj sa sám seba, vďaka čomu ožívaš.

A potom choď a rob to.

Pretože, čo tento svet potrebuje,

sú ľudia, ktorí ožili.

Harold Whitman

https://www.youtube.com/watch?v=XD22185zSlA

Verte, že ja vás oživím:)


jankag888@gmail.com

Autorské právo
Články môžete publikovať len s mojim súhlasom
a s aktívnou adresou na môj blog.

Aby si bol krásny, zastav sa: minútu pred zrkadlom, päť minút pred svojou dušou a pätnásť minút pred svojím Bohom. Horatius


utorok 25. júna 2013

Chýba vám životná energia? - III.



Chcete byť zdraví a krásni? Bez pohybu to nejde. Nie sme rastlinka, ktorá zapustí korene
a nemôže sa hýbať. Ona sa na nás pozerá a čuduje sa: "Kam tí ľudia stále utekajú? Prečo nezapustia korene?..." 
Veď hej, každý z nás má niekde korene. Ale máme aj telo - odev, zariadenie, ktoré nás dokáže premiestňovať. Môžeme hýbať nohami, rukami, celým telom. Ale len dovtedy, ak ním hýbať budeme. Ak prestaneme, telo nám začne postupne vypovedávať službu. Stačí, ak celý deň sedíte za PC, premiestňujete sa výlučne autom, doma sedíte pred televízorom. A ak potom máte ísť peši na druhé poschodie, tak na medziposchodí si musíte oddýchnuť. Nestačí vám dych a telo je slabé. 
Takto žiaľ vyzerá aj naša mládež. Problémy s dýchaním, problémy s chrbticou. Stále za počítačmi a na telocviku odmietajú cvičiť. Vyrastajú z nich kriple. Vedeli by vám o tom rozprávať rehabilitačné ambulancie. Čím ďalej, tým viac detí s chorou chrbticou. 


Už som stará mama, (skôr taká moderná ako klasická) tak môžem povedať:

Za mojich mladých čias sme boli stále v pohybe. Od malička sme sa hrali vonku rôzne hry, ktoré už naše deti či vnúčatá nepoznajú. Pamätáte sa? Vybíjanú, sklíčkovú, škôlku
s kamienkom, skákanie cez gumu, cez švihadlo, krvavé poleno ešte spí, šípkovú, skrývačku, naháňačku, na strelnicu, na obchod, ide Pešek okolo, zlatá brána, guľky do jamky. Dievčatá s bábikami,  stavali si z diek stany. Opatrovali bábiky. Šili im oblečenia. Aj liezli po stromoch a s chlapcami hrali futbal. Keď pršalo, tak sme išli schválne pod odkvap, aby sme boli ešte viac mokrí:) 

Chlapci boli zase odvážni indiáni. Stále v lese. Môj brat bol veľmi zručný a ako malý chlapec si vyrábal krásne tomahavky. Z hrubého plechu vyrezal a vybrúsil čepeľ a rúčku z dreva krásne vyrezal. Spolu to pevne do kríža zviazal špagátom. Mal ich veľa, všelijaké. Chlapci mu závideli. Alebo našiel v hore parohy a urobil z nich rúčku na nožík. Sám si urobil oštep
a šípy. Urobil si gumipušku na kamienky aj na háčiky, neskôr aj vyrezal pušku z dreva
s kovovou rúčkou a celým mechanizmom a strieľal poplašniaky. Urobil si sám kanoe. Konštrukciu urobil z drevených dosiek, obalil ju laminátom, natrel smolou a namaľoval na červeno. K tomu veslo. Chodil sa na jazero člnkovať. Tiež sme sa radi vozili na kárach. Chlapci ich zmontovali z koliesok zo starých kočíkov a predné kolesá sa ovládali špagátom, ktorý otáčal prednú nápravu. Spúšťali sme sa zo strmej cesty. Vtedy ešte nebola taká premávka. Radi sme sa lyžovali. Vyšliapali na kopec a spustili sa. Žiadna lanovka ako dnes. Korčuľovali sme sa. Ja som s korčuľami vyrastala. Najprv som mala kvinty. To sa takým kľúčikom pripevnili na topánky. Potom mi rodičia kúpili polokraso. Tie ešte nemali vpredu zúbky a neskôr krasokorčule. 
Keď som bola na druhom stupni ZDŠ, tak som už aktívne športovala. Hrala za školu volejbal, basketbal, hádzala oštepom. Aktívne športovala aj na ostatných školách, ktoré nasledovali. Rada som robila turistiku, cyklistiku, plávanie, lyžovanie, korčuľovanie. A more je môj živel, moja láska. Asi som niekedy pri ňom žila. A tanec je moja ďalšia láska.



Teal Scott - Meditácia na vzdanie sa odporu




Najlepší je prirodzený pohyb, ktorý vás baví. Hrajte sa s deťmi aktívne pohyblivé hry. Nehanbite sa byť zase malými deťmi. Udržujte si pohyblivosť. Ak radi tancujete, tak si pustite obľúbenú hudbu a tancujte. Na starosť akoby ste našli. Viem to, lebo nedávno som mala úraz. Z výšky som spadla na betón. Niektorí povedali, že som sa mohla zabiť.
Aj záchranka mi prvé skúmala chrbticu, hlavu. No chvála Bohu, bola som ochránená. Odniesla si to len pravá ruka, aj to nie klasická zlomenina, len mäkké časti zápästia. Píšem vám to preto, lebo ak človek je od malička pružný, aj v neskoršom veku mu to ostáva. Keď spadne, tak vie ako spadnúť, aby sa nedolámal. Má rýchlejšie reflexy.



Terapia tancom a pohybom




Čo som bola veľmi milo prekvapená, na pohotovosti bol mladý lekár, ktorý ma zachránil pred operáciou. Vrazené zápästie mi vytiahol. Bola to neskutočná bolesť, ale žehnám ho doteraz. Modlila som sa vtedy k anjelom strážnym, aby mi pomohli a oni skutočne pomohli. Podarilo sa.

No prideleného ošetrujúceho lekára na ortopédii už nemôžem chváliť. Mladý pekný muž, ale cítite sa pri ňom ako ďalší v poradí. Keď som sa ho pýtala, ako sa mám starať o ruku, tak mi vytiahol zo stolíka za hrsť tabletiek proti bolesti. Na neuverenie.

Takže ak máte zlomeninu, ja vám poradím. Každý deň žujte za lyžicu maku. Mak má 12 x viac vápnika ako mlieko. Nám za domom rastie kostihoj. Vždy vo vašom okolí rastie to, čo potrebujete.
Natrhali sme kostihoj, listy a stonky sme dali do mixéra a nakvapkali na ne panenský olivový olej a riadne rozmixovali. Stačí málo oleja, aby bola z toho hustejšia kaša. Túto kašu si prikladám na poranené zápästie, obalím do igelitového sáčku a zaviažem elastickým obväzom.
A žiadne tabletky proti bolesti, svoju pečeň si vážim. Ja neužívam žiadne tabletky. Akurát som si dala homeopatiká na obnovenie prúdenia energie - Traumeel a Arnicu.

Naučila som sa teraz pracovať s myšou ľavou rukou. Rozvíjam si tak pravú mozgovú hemisféru, intuíciu, channeling na úrovni vnuknutí, niekedy, nad ránom sa mi niekto prihovorí, ale mám pocit, že sú to moji rodičia, ktorí sú už doma, v duchovnom svete. 

Všetko zlé je na niečo dobré. V tom zlom treba nájsť perlu. A aj pochopiť súvislosti. Pravá ruka dáva a ja som pred tým niečo odmietla druhý raz dať, požičať. Aby si tá pani dokázala sama usporiadať život. Urobiť fungujúci systém. Aj som jej poradila ako. Malo to byť pre jej dobro. Možno som neodhadla situáciu. A poučenie prišlo:) A veľmi rýchlo. Lebo tak sú zrýchlené energie, že sa nestačíme diviť ako čas letí a to platí aj pre akciu a reakciu. Dáš - dostaneš. Nedáš - bude ti zobrané. Praješ - bude ti priate. Veľmi rýchlo. 
Stále sa učíme. Pre vás tento článok mal byť ponaučením, že nikdy nie je neskoro sa začať hýbať. Aby ste boli zdraví, pružní, aby ste mali rýchle reflexy, aby ste boli krásni. Bez chemických či rezných zásahov do organizmu. Aby ste mali silu. 



Pozrite si tieto dve videá. Sú veľmi inšpirujúce. 

Čínske energetické cvičenia





Keď budem mať čas, tak tento článok doplním aj o cvičenia, ktoré inšpirovali mňa. 


S láskou 


                      Janka



© AUTORSKÉ PRÁVA VYHRADENÉ
© COPYRIGHT RESERVED




Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára